יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, תקף היום (שישי) בחריפות את מי שגידף את ריצ'ארד לייקין ז"ל, שנהרג בפיגוע באוטובוס בארמון הנציב בירושלים, וביניהם את הראפר ופעיל הימין יואב אליאסי, המכונה "הצל", וכינה אותם "מתועבים". 

בסטטוס שפירסם הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו, הוא כתב: "ניחמתי אמש את משפחת לייקין. ריצ׳ארד ז״ל היה אוהב שלום ורודף שלום. ל"צל" ודומיו, כל המנאצים והמתעבים המתועבים אני אומר - תתביישו בריונים. אתם עוכרי ישראל. אתם מכרסמים באלימות ביסודות הדמוקרטיה ובביטחון המדינה". 

לייקין בן ה-76 הוא הקורבן שלישי בפיגוע הרצחני בשכונת ארמון הנציב בירושלים לפני שבועיים .בבית החולים הדסה עין כרם נקבע השבוע מותו. לייקין נורה בראשו ונדקר בחזהו ומצבו הוגדר אנוש. 

 

ניחמתי אמש את משפחת לייקין. ריצ׳ארד ז״ל היה אוהב שלום ורודף שלום. ל"צל" ודומיו, כל המנאצים והמתעבים המתועבים אני אומר - תתביישו בריונים. אתם עוכרי ישראל. אתם מכרסמים באלימות ביסודות הדמוקרטיה ובביטחון המדינה.

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Friday, October 30, 2015



"הצל" לא נשאר חייב להרצוג וענה בסטטוס חריף משלו, בו תקף את יו"ר המחנה הציוני וכינה אותו "אנטי דמוקרט, צבוע וביריון". 

"למרות שהפוסט שלך מסריח מפופוליזם זול וזה שקוף שאין לך מושג על מה אתה מדבר ואתה סתם מצטרף לעליהום שעושים עליי כדי להראות שאתה בעניינים", כתב אליאסי.

 

לידיעת יצחק (בבקשה אל תרביצו לי) הרצוג,יסודות הדמוקרטיה הם הבעת דעות בפומבי, הזכות לחירות, חופש הדיבור, חופש התאגדות...

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Friday, October 30, 2015
הוא הוסיף ש"אם אתה מאמין בלב שלם שאמרתי משהו אישי נגד ריצ'רד לאקין ז״ל, תוריד את החסינות שלך ותן לי לתבוע אותך על הוצאת דיבה וניתן לבית המשפט להכריע אם הסתתי ואם מה שכתבת עליי ראוי". 

המתקפה על זכרו של לייקין, שהיה פעיל שמאל, החלה בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הפופולרי של "הצל", שכתב: "ריצ'ארד היה מורה לאנגלית ופעיל שמאל קיצוני בארגון תג מאיר, (ארגון נגד 'הטרור היהודי') מה שמראה לכם שלא משנה כמה אתם בשמאל, תפעלו למען הערבים ותמכרו ותבגדו בעם שלכם בשם הנאורות, שיגיע המחבל לא יזיז לו כלום מהפעילות שלכם, והדבר היחיד שהוא יראה, זה יהודי ובשבילו הדם שלכם הוא בדיוק כמו של הדתי או המתנחל שישב לידכם",

במהרה החלו להיערם מאות תגובות של גולשים ימניים, שכללו תגובות קשות על לייקין. לאחר הסערה שגרר הפוסט והתגובות בעקבותיו, הגיב הראפר בעמוד הפייסבוק שלו וניסה להרגיע את הרוחות: "אני רוצה להגיב שניה לפוסט שהעלתי אתמול על ריצ'ארד לאקין ז"ל אני לא חושב שאף תגובה שלנו הייתה צריכה להגיע לשמחה על מוות של יהודי שנרצח במיוחד שהוא נרצח על ידי מחבל כי היה יהודי, ולא משנה מה הייתה הדעה הפוליטית שלו, מטרת הפוסט מלכתחילה להם, לשמאל, שהדרך שלהם שהם בחרו היא לא נכונה אני מגדיר את עצמי כאיש של אמת, תמיד אני אומר שאני כמו המראה של החברה ואני תמיד משתדל לשים בפנים את רק האמת האמת לא יפה לא נעימה וקיצונית ככה גם בדרך מגדירים אותי, אבל זה בסדר, אין לי בעיה עם זה. בכל מקרה חברה, כולנו יהודים, וזה מאוד לא יהודי מצידנו לפגוע בכבוד המת אז ריצ'ארד לאקין , השם יקום דמך, זכרונך לברכה". 

 

 


אל תתבלבלו לרגע, אני עומד מאחורי כל מה שכתבתי על השמאל בהקשר של הרצח של ריצ'ארד לאקין ז"ל, ואני לא חושב שיש לי על מה ...