שר הכלכלה אריה דרעי צפוי להתפטר מחר מתפקידו ולהעביר את סמכויותיו לראש הממשלה בנימין נתניהו.



בתפקידו כשר הכלכלה יוכל נתניהו לעקוף את רשות ההגבלים ולחתום על מתווה הגז הממשלתי. 

בישיבת הממשלה שתתקיים מחר בבוקר, יוצג משרדו המורחב של דרעי - משרד הנגב הגליל והפריפריה החברתית. במסגרת המהלך יקבל דרעי למשרדו תוספת של 300 מיליון שקל. 

הגדלת המשרד, כך לפי גורמים בממשלה לפריפריה חברתית, תיתן לדרעי את היכולת לעסוק באזורים מוחלשים שלאו דווקא נמצאים בנגב או הגליל, אלא מוחלשים חברתית, גם אם הם באזור המרכז.  דרעי, כך לפי גורמים בממשלה, רוצה לעסוק בשכבות החלשות, "בשקופים" שאותם ביקש במהלך קמפיין הבחירות לייצג. 

"אין תסריט כזה שדרעי לא ייקבל משרד נוסף"
דרעי טרם הגיע להסכמות עם נתניהו על משרד ראשי אותו הוא יקבל במקום הכלכלה, אולם נכון לעכשיו מסתמן כי הוא אינו רוצה לעכב את העברת מתווה הגז ולכן יתפטר מתפקידו. רק לאחר מכן ימשיך בדיונים עם נתניהו על משרד חלופי. גורמים בסביבתו אמרו ל"מעריב-אונליין" כי "לאחר שהתפטר כדי להעביר את מתווה הגז, אין תסריט שבו הוא לא מקבל משרד נוסף".
ב"מחנה הציוני" התייחסו למהלך ואמרו כי "התפטרות דרעי ממשרד הכלכלה, כדי להעביר את מתווה הגז היא עוד מהלך נכלולי מבית היוצר של ביבי ודרעי. שני הפוליטיקאים האלו שמו להם למטרה להתחרות בכותבי בית הקלפים, ולעוות כל מסורת שלטונית תקינה וחוקית, ולשחק בציבור כמו שילד משחק בצעצוע. הקמת משרד לענייני פריפריה היא המשך הבדיחה העצובה של נתניהו על מצביעיו בצפון ובדרום. ביבי, כיודע לכל, נזכר בפריפריה בשבועיים לפני הבחירות, ושוכח את תושביה בכל שאר הימים, כמו שראינו השבוע בעת חלוקת מפת העדיפות הלאומית. כעת הוא יוכל ל'התגאות' באריה (עלה תאנה) דרעי, שיקבל תקציבים, שספק אם יגיעו לפריפריה".