למעלה מ-400 תושבי הנגב התאספו הערב (שבת) ברהט לעצרת אלטרנטיבית של יהודים ובדואים לזכר יצחק רבין ז"ל.



בין מובילי היוזמה פעילים לטובת חיים משותפים בנגב וארגונים לשינוי חברתי ביניהם: אג'יק, שתיל, דרור ישראל, צעד קדימה וצעירי רהט. המשתתפים נשאו שלטים "ערבים ויהודים מסרבים לחיות באלימות", "די לאלימות" "די לגזענות" ו"ביחד זו הדרך".

חיים ילין, ממפלגת יש עתיד אמר במהלכה כי: "מצד אחד החקיקה הקיימת מובילה אותנו לדיקטטורה. מצד שני יש קיצוניים שלוקחים סכינים ומברגים לידיים - וזו לא הדרך. רק מי שגדל בדיקטטורה יודע מה כוחה של המילה. אני מקווה שראש הממשלה יבין שכוח  מביא רק לאלימות. תפקידנו כתושבי הנגב להראות שניתן לחיות יחד ולא על חרבנו".
 

טלאל אלקרנאוי, ראש עיריית רהט: "עלינו לומר לא לאלימות וגם לא לאלימות המילולית. מה שהביא לרצח רבין היו מילים. שהובילו להסתה ומשם לשלוש היריות של בן העוולה. המילים לא רצחו רק אדם הן רצחו דרך ומורשת של מנהיג שהאמין שחיים משותפים הם הדרך היחידה לחיות כאן וחובתנו להמשיך בדרך זו".
 
ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר: "בימים אלה, בהם קיים פחד הדדי ואובדן תקווה לחיים משותפים, יש חשיבות עצומה להתכנסות משותפת, להפגנת האמונה במטרות המשותפות שלנו וכנגד זורעי האיבה בין הקהילות. כקבוצה וכקהילה אנחנו לא נכנעים לאלימות ולפחד".