ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, פנה הערב (ראשון), במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לאחר שלטענתו שהשיח שנמשך חודשים ארוכים אל משרד האוצר על חיזוקה של ירושלים הגיע למבוי סתום.

ברקת הפציר בראש הממשלה להתערב בנושא באופן אישי ובדחיפות וציין כי "קצנו בדיבורים ובהצהרות פומביות על חשיבותה של ירושלים ומעמדה, הגיעה שעת המעשים. המשך ההתעלמות מצרכי ירושלים יהווה ניצחון לטרור".
ברקת ציין במכתבו לראש הממשלה כי "גם השנה הגענו למצב בו בירת ישראל נאלצת להיאבק מול משרד האוצר כדי לקבל את התקציבים הראויים והמגיעים לה. משרד האוצר נמנע מלתמוך בחיזוקה של ירושלים ולהעמיד את התקציבים המינימאליים לשם כך. חיזוקה של העיר אינה רק מעניינה ומעניין תושביה, זוהי מטרה לאומית ראשונה במעלה. הייתי מצפה שמשרד האוצר יתמוך ויסייע במהלכים החשובים האלו לחיזוקה של העיר, וזו מבלי לאלץ אותנו פעם אחר פעם לחזר על הפתחים למען ירושלים".

ברקת ונתניהו, ארכיון. צילום: הדס פרוש , פלאש 90 

"מצער ומפתיע, בייחוד לנוכח גל הטרור"
ברקת הוסיף כי "הדבר מצער ומפתיע פי כמה, כאשר ירושלים עומדת בפני אתגר ביטחוני גדול וחווה גל טרור הפוגע בכלכלה שלה ומשפיע על החיים בה - היכולת של בעלי העסקים להתפרנס, למשוך מבקרים וכמובן לשמור ולהבטיח את איכות החיים של כלל תושביה.  אל לנו להעמיד בסכנה את המשך הצמיחה, הפיתוח המואץ ושינוי המגמות ההיסטורי בהם התחלנו". כמו כן ביקש להדגיש ברקת כי "המסר צריך להיות חד ורועם, דווקא בשעת קושי זו, על הממשלה להתגייס ולהגדיל את תמיכה בירושלים באופן נחרץ".
במכתבו פירט ברקת את הדרך לחיזוקה של ירושלים, אשר תעבור באישור מידי של שלוש תכניות: "האחת, המשך צמצום הפערים בין ירושלים לפורום 15 הערים החזקות על ידי תקציב תוספתי של 400 מיליון שקלים לשנת 2016. השנייה, אישור חבילת סיוע מידית לעסקים בירושלים שנפגעו מגלי הטרור מאז מבצע "צוק איתן". השלישית, מימוש החלטת הממשלה מיום ירושלים תשע"ה, בתכנית החומש לפיתוח כלכלת העיר, ירושלים 2020".

משרד ראש הממשלה: "המכתב תמוה"

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "הממשלה משקיעה מיליארדים בפיתוח ירושלים, בהיקפים ובקצב שלא היו כמותם. בשנת 2014 נתנה המדינה סיוע ישיר לעיריית ירושלים בהיקף של כ-420 מיליון שקלים. רק באוגוסט האחרון הוקצה לעיר סיוע בהיקף של כ-450 מיליון שקלים. זאת, בנוסף על השקעות עתק בפיתוח תשתיות הרכבת והכבישים וכלי סיוע רבים אחרים והטבות אחרות שמהן נהנית העיר במסגרת מדיניות הממשלה לפיתוח ירושלים כבירת ישראל. לראש העיר ולעיר ירושלים ישנה אוזן קשובה במשרד ראש הממשלה שמגובה בתוכניות ותקציבים ולכן המכתב הזה תמוה".
 

המכתב ששלח ברקת לנתניהו