מקורביו של שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) מסרו למעריב כי הפרסומים הערב בכלי תקשורת שונים כי חלק ממשרדו יועבר לשר אריה דרעי נפלו עליהם בהפתעה גמורה, והוסיפו כי "השר חיים כץ החל בשורה של רפורמות משמעותיות ברוווחה ובביטוח הלאומי והוא ממשיך להיות ממוקד בקידום משרדו". 
הם הגיבו לשני פרסומים שונים בתקשורת הערב (ראשון) לפי אחד מהם בחדשות 2 שהוכחש גם במשרד רה"מ, הפיצוי שמתכנן נתניהו לדרעי על התפטרותו ממשרד הכלכלה ושאותו הזכיר רה"מ הבוקר בפתח ישיבת הממשלה - הוא החזרת משרדי הכלכלה והרווחה למתכונתם מלפני 2003 - תעשייה ומסחר לכץ, עבודה ורווחה לדרעי. כץ לא יסכים למתכונת שכזו כי היא תאלץ אותו לעזוב כל מגע עם הטיפול באוכלוסיות החלשות, שזה היה רצונו מלכתחילה. ההתעקשות של כץ על תיק הרווחה זכורה עם הקמת הממשלה, מה שאילץ את השרה מירי רגב לקבל את תיק התרבות והספורט.
בפרסום בעיתון כלכליסט נטען כי נתניהו שוקל לייצר משרד חדש עבור דרעי בנוסף לפריפריה - משרד העבודה, שייקח מהכלכלה את התעסוקה ומהרווחה את הביטוח הלאומי. אז יינתן משרד הכלכלה (תעשייה ומסחר ללא תעסוקה) לחיים כץ בנוסף לרווחה המקוצץ. אבל לכל מקורבי השר ידוע כי הרפורמות החשובות ביותר שהוא מקדם בסדר העדיפויות שלו הן בביטוח הלאומי וכי כץ, הידוע לכל המערכת הפוליטית כדמות עצמאית וכוחנית בליכוד, לא ימהר לוותר לדרעי על נתח קריטי כל כך עבורו מאחריותו כשר רווחה. לכן, מקורבי השר גם מדגישים את הביטוח הלאומי בתגובתם, כרמז עבה לנתניהו.