גורמים במשרד החקלאות טוענים כי השר אורי אריאל גנז זה מכבר את הצעתו בתכתובת עם המשרד להגנת הסביבה שנחשפה היום (שני) בידיעות אחרונות ל"טרנספר" של חתולי רחוב למדינה אחרת כדי להימנע מסירוס ועיקור למניעת התרבות, שהם להשקפתו מנוגדים לצער בעלי חיים בהלכה היהודית.



עם זאת, למרות ההבהרה, בכוונת ארגונים למען בעלי חיים לעתור לבג"צ נגד שר החקלאות על עצם העובדה שהוא מסרב להשתמש בתקציב ייעודי של משרדו למטרת סירוס חתולים וממשיך לנסות ולמצוא חלופות יצירתיות אחרות. 

בעמותת "תנו לחיות לחיות" טוענים כי כל עיכוב נוסף בהקצאת הכספים לעיקור וסירוס יפגע בחתולים ובצמצום ההתרבות של חתולי רחוב ואומרים: "חוק צער בעלי חיים מחייב את שר החקלאות להקצות ארבעה מיליון וחצי שקלים למניעת ההתרבות של בעלי-חיים, דהיינו לעיקור ולסירוס. רבנים בכירים כבר קבעו שעיקור חתולי רחוב הוא מותר הלכתית, כדי למנוע מהם סבל. בישראל לא מוכרת זכותו של שר לסירוב דתי להוראות החוק . אם שר החקלאות ימשיך לסרב לפעול לפי חוק נעתור לבג"צ כבר בימים הקרובים". 

מנכ"לית העמותה, יעל ארקין, טוענת: "מחקרים בינלאומיים רבים שנעשו ברחבי העולם מוכיחים כי הפתרון היעיל היחידי להתרבות חתולי הרחוב הוא עיקור וסירוס. העיכוב בהעברת התקציב ובביצוע העיקורים והסירוסים גורמים נזק לחתולים שנולדים לחיי סבל ברחוב וגם לקהילה שבה הם חיים" ומבהירה: "חתולה שאינה מיוחמת לא מייללת יללות קורעות לב. החתול המסורס רגוע יותר ולא רודף אחרי החתולות בכבישים. אורך החיים של חתול מסורס גבוה הרבה יותר. אנו גם רואים שבניגוד לעמדה שהביע השר, הפתרון של עיקור וסירוס בהחלט יעיל ברשויות שמתייחסות לנושא ברצינות". 
על ההכחשות מסביבתו של השר אריאל באשר להמלצתו, כממונה על חוק צער בעלי חיים, בפני המשרד להגנת הסביבה על "הגליה" של חתולי רחוב מישראל, אומרים בעמותה ל"מעריב השבוע": "ההתנערות של משרד החקלאות מהצעת השר שפורסמה נראית תמוהה מאד משום שבימים אלה ממש השר אריאל מתכתב בנושא עם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, כדי למצוא חלופות ועוד לפני הפרסום  בעיתונות, העלה אריאל בראיון לגלי צה"ל את אותה הצעה ממש להגליה של חתולים מישראל. עם זאת, הבג"צ שנגיש לא יהיה בגלל החלופות שהשר מציע לעיקור חתולים אלא כי הוא פשוט מסרב להעביר את התקציב למטרה שנקבעה בחוק צער בעלי חיים עליו הוא מופקד, ואנחנו ממתינים כבר חמישה חודשים לניסוח של קול קורא מטעם לשכת שר החקלאות בנושא ולהעברת התקציב". באשר להצעה עצמה ל"טרנספר" החתולים כפי שפורסמה, אומרים בתנו לחיות לחיות: "הצעת שר החקלאות לבצע טרנספר לחתולים מנוגדת לחוק צער בעלי חיים".