בשבוע הבא יפרסם האיחוד האירופי את הנחיותיו בנוגע לסימון מוצרים מישראל. בישראל עדיין לא יודעים את הנוסח המדויק וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי צפויה לצאת השבוע לפגישות באירופה כדי לנסות לשכנע לדחות את ההחלטה. 

בישראל מקווים לתרחיש אופטימי שבו תפורסם המלצה כללית לסימון מוצרים. האפשרות השנייה היא המלצה מחייבת שתגדיר בדיוק כיצד לסמן מוצרים ובישראל חוששים לכדור שלג שרק יילך ויחמיר את היחסים הטעונים עם האיחוד האירופי. בכירים בישראל תקפו את הכוונה לפרסם את ההנחיות. "בזמן שברחובות נתניה וראשון לציון דוקרים ישראלים רק בגלל יהדותם, האיחוד נוקט בסנקציה פוליטית שלא תתרום לרגיעה ותיתפס כפרס לטרור".
גורם דיפלומטי ישראלי  אמר:" איננו מאשרים את התאריך של ה-11 נובמבר , אשר ננקב כיום פרסום הנחיות הנציבות בנושא סימון מוצרים, אך מאשרים כי ההנחיות הללו צפויות להתפרסם בקרוב , תוך ימים.
 

ישראל נערכת מזה זמן על מנת להתמודד, מדינית והסברתית, עם הנושא. אנו פועלים לשכנע את האיחוד ואת המדינות החברות בכך שמדובר בהחלטה מוטעית, אשר יש בה מימד מובהק של אפלייה, ואשר אינה מסייעת במאום לתהליך מדיני. נהפוך הוא- ההנחיות האירופיות, בעת הזו, הן פרס לטרור ולסרבנות הפלסטינית . בנוסף, הן מעודדות אווירה של חרם נגד ישראל. 
 
אנו מקווים כי המאמץ הישראלי יצליח ואירופה תבין את חוסר התוחלת שבהנחיות הללו.בחודש שעבר אושרה באיחוד האירופי ההחלטה לקרוא לסימון מוצרים מהתנחלויות ברוב של 525 תומכים מול 70 מתנגדים. עד כה רק מדינות בודדות באיחוד מורות לרשתות השיווק שלהן לסמן תוצרת מן ההתנחלויות, והחשש כעת הוא שמעתה זו תהיה מדיניות כלל-אירופית  שתביא לנזק כלכלי רב לישראל.