מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את חוק ההסתה לטרור, הקובע כי מי שמפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, דברי שבח, אהדה או עידוד, תמיכה או הזדהות עם מעשים כאלה - ועל פי תוכנו של הפרסום יש אפשרות ממשית שהוא יביא לעשיית מעשה אלימות או טרור - דינו חמש שנות מאסר.

את ההצעה יזם משרד המשפטים והיא אושרה ברוב של 34 ח"כים ובהתנגדות של תשעה ח"כים. הצעת החוק תועבר בהמשך לוועדת חוקה, חוק ומשפט להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

ההצעה מורידה את הרף הדרוש להעמדה לדין בגין עבירת הסתה לטרור, על מנת לאפשר הגשה של יותר כתבי אישום נגד מסיתים. מעתה, כדי להרשיע אדם בעבירה של הסתה לאלימות ולטרור לא תצטרך המדינה להוכיח הסתברות מעשית לכך שהפרסום המסית גרר אחריו מעשה. כמו כן, ההצעה יוצרת הפרדה בין הרף הדרוש להרשעה בעבירות הסתה לטרור לעומת עבירות הסתה לאלימות, שעבורן יישאר הרף כשהיה. 

"עצם הדיבור הופך לעבירה"
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שהתנגד להצעה אמר: "אנו מביאים להחמרה מיותרת ואפילו מסוכנת שכן הוויתור על היסוד ההסתברותי הוא העוקץ האמיתי של ההצעה. עצם הדיבור, גם אם ברור לחלוטין שלא יוביל לאלימות, הופך לעבירה".

לפי החוק הקיים, כדי להעמיד לדין בגין הסתה לאלימות או לטרור יש להוכיח שקיימת אפשרות ממשית שהקריאה לאלימות תוביל למעשה כזה בעוד שהגרסה שאושרה אמש קובעת כי לא תדרש הוכחה כזאת על מנת לאפשר העמדה לדין וענישה של עד חמש שנות מאסר בפועל.  
עוד אישרה אמש המליאה בקריאה ראשונה הצעת חוק שיזם יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הקובעת לראשונה שלילת שכר מח"כים במקרה של הפרה אתית חמורה. תחילה ביקש ח"כ ביטן לקבוע שלילת שכר של עד שלושה חודשים, אולם חברים בוועדת הכנסת התנגדו לכך.

ההצעה תרחיב את סמכויות ועדת האתיקה
 
מדובר בתיקון לחוק חסינות חברי הכנסת. ההצעה מבקשת להרחיב את סמכויותיה של ועדת האתיקה ולאפשר לה, במקרה של הפרה אתית חמורה, לשלול מחבר הכנסת שכר לתקופה או חלק מתקופה שבה הורחק מישיבות הכנסת או הוועדות. שלילת השכר תהיה לתקופה של עד חודש ובפעם הראשונה שבה נשלל שכר מחבר כנסת, תידרש החלטה פה אחד של כל חברי הועדה. 22 ח"כים תמכו בהצעה וכ-18 התנגדו.
מליאת הכנסת אישרה אתמול הצעת חוק נוספת בקריאה ראשונה, הקובעת כי ח"כ שהפר את כללי האתיקה של הכנסת וגרם נזק לציוד המשכן ישלם עבור הנזק עד לגובה של עשרת אלפים שקלים.
את הצעת החוק יזם ח"כ דוד ביטן (ליכוד), העומד בראש ועדת הכנסת. את הקנס אמורה לקבוע ועדת האתיקה. התנאי לכך הוא כי הנזק נגרם בכוונה לגרום נזק או שחבר הכנסת צפה את גרימת הנזק מראש כאפשרות סבירה. בדיונים בוועדת הכנסת בעת הכנת החוק, הביא ח"כ ביטן כדוגמה מקרה שבו ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) עמד על דוכן הנואמים במליאת הכנסת ביוני 2013, הביע מחאה על אחד ממהלכי הממשלה ושפך כוס מים על הדוכן וגרם בכך נזק בסך כ-20 אלף שקלים לציוד ההגברה במקום.
ח"כ טיבי גרם לנזק של 20 אלף שקל

במהלך דיון לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על הצעת החוק הממשלתית, שנועדה להסדיר את ההתיישבות הבדואית בנגב, ציטט ח"כ טיבי פתגם בערבית "תרטיב אותו ותשתה את המים שלו", ואז שפך מים על הצעת החוק וקרע אותה מעל הדוכן. 
בעקבות התקרית קבעה ועדת האתיקה כי "מדובר במעשה החורג באופן קיצוני מכללי ההתנהגות הלגיטימיים בכנסת, שאף גרם לכך שהכנסת תיאלץ להוציא הוצאה כספית בשל חשש לנזק עתידי לציוד האלקטרוני הרגיש המותקן בדוכן הנואמים כתוצאה משפיכת המים". מלשכת מנכ"ל הכנסת נמסר בזמנו לוועדה מסמך בדיקה שנערך בעקבות האירוע ולפיו נצפו מים ברמקולים שמעל הפודיום, ולפיכך יש להחליף ציוד (רמקול ומגבר) בעלות שמסתכמת ב-21 אלף שקלים.
בעבר דווח על נזק שנגרם למערכת המיקרופונים במליאה בעקבות תקרית שבה אזק עצמו ח"כ מאיר פרוש למיקרופונים ועובדי הכנסת נאלצו לתלוש אותם כדי שניתן יהיה לשחררו.