הפורום לשוויון בנטל מחדש את המאבק הציבורי בנושא אי שירות החרדים. לאור דרישתן של המפלגות החרדיות להעביר את התיקון בחוק הגיוס כתנאי להצבעה על התקציב, תיקון שלדברי ארגוני הפורום יעקור מכל תוכן את החוק הנוכחי ויפגע אנושות בעיקרון השוויון בנטל, קיים היום (רביעי) הפורום כינוס חירום במשכן הכנסת שיתריע מפני "התוצאות ההרסניות" של הכנסת שינויים בחוק.

בהודעת הפורום לשוויון בנטל נאמר כי "חברי הכנסת החרדים משתמשים בסחטנות פוליטית על מנת להעביר תיקון לחוק שיטיב עמם עוד יותר, דבר המקומם שבעתיים לאור המצב הביטחוני. בעוד מדינה שלמה נערכת להתמודד עם האירועים, החרדים דואגים לעצמם להטבות נוספות. אסור לתת לכך יד".
לדברי הפורום "החוק הנוכחי כבר נותן הטבות רבות לחרדים, והתיקון הנוסף שאותו מנסות לסחוט כעת הסיעות החרדיות משמעו פגיעה חמורה בערך השוויון והמשך ניצולו של חלק מסוים באוכלוסייה. האחריות מוטלת על הממשלה כולה ואנו נדרוש מחברי הקואליציה אשר התחייבו בעבר לפעול למען צמצום האי שוויון בתחום, לעמוד במילתם ולמנוע את העברת התיקון."

החל משבוע הבא: מאהל מחאה מול הקריה

בכינוס השתתפו "הפורום לשוויון בנטל", "חדו"ש", "לנצח אחי", "מצדיעים", "אומץ", נציגי המשרתים במגזר הדרוזי, נציגי המשרתים במגזר המוסלמי, נציגי המשרתים במגזר הנוצרי ועוד. 
 
בישיבה החליט פורום המאבק להקים החל מיום רביעי בשבוע הבא מאהל מחאה מול הקריה בתל אביב בקריאה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשרת המשפטים שלא לבטל את חוק השוויון בנטל שהושג בכנסת הקודמת. במאהל המחאה ייקחו חלק כל הארגונים הנאבקים למען השוויון בנטל וכל נציגי מפלגות האופוזיציה.

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר בכינוס: "אנו דורשים את האחריות מראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים ששולחים יום יום חיילים בתוקף הסמכות שניתנה להם וכעת בוגדים בהם". סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון שחר אילן, שהשתתף בכנס המחאה בכנסת אמר כי: "הצעת חוק ההשתמטות החדשה מעידה על שילוב של יהירות, שכרון כוח וזלזול בוטה בשלטון החוק. זהו חוק שמטרתו להנציח את האפליה בין דם לדם ואת המצב בו יש סוג אחד של אזרחים שדמם כחול משל היתר ואימותיהם אינן צריכות לדאוג בלילה. המפלגות החרדיות לא הסתפקו בדחיית יישום חובת השירות בעוד שלוש שנים (לאחר שהיא כבר נדחתה בשלוש שנים). הן גם דאגו להבטיח שלא תהיה כל אפשרות אמיתית להפעיל סנקציות נגד משתמטים".
 
זוהרה ברגר צור, נציגת הפורום לשוויון בנטל אמרה: "אני מאשימה את ממשלת ישראל בהפקרת הציבור המשרת ובמכירת ערכים עבור נזיד עדשים הנקרא כיסא. אין מלך בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה".

החרדים וההסכם הקואליציוני

כינוס החרום היום נערך על רקע דרישת המפלגות החרדיות לממש את הסעיף בהסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה, בו נכתב כי חוק שירות ביטחון יתוקן. על פי חוק השיוויון בנטל שאושר בכנסת הקודמת, אם החרדים לא יעמדו ביעדי גיוס שהוצבו ביולי 2017, יוטלו עליהם סנקציות פליליות וחוק שירות ביטחון יחול עליהם באופן אוטומטי. החרדים דורשים שאם יעדי הגיוס לא יושגו, חוק שירות ביטחון לא יחול אוטומטית אלא שר הביטחון או ועדת החוץ והביטחון יכריעו כיצד לנהוג.
פרק הזמן שבין חקיקת החוק הקודם ועד ליולי 2017 מוגדר כתקופת הסתגלות ולאחריו מתחילה תקופת הקבע של יישום חוק השיוויון בנטל. החרדים דורשים למתוח את תקופת ההסתגלות בשלוש שנים עד יולי 2020 ורק אז, בעוד חמש שנים, להתחיל את תקופת הקבע של היישום. 
הצעת הפשרה של שקד
ראשי המפלגות החרדיות נפגשו שלשום בכנסת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון כיצד לקדם את תיקון לחוק הגיוס כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני, וכהמשך לפגישה שהתקיימה עם שרת המשפטים איילת שקד בשבוע שעבר. באותה פגישה דרשו החרדים לקדם את תיקון החוק במקביל לאישור התקציב.
בפגישה עם נתניהו השתתפו שר הביטחון בוגי יעלון, שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.  עוד השתתפו, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין והיועץ המשפטי למשרד הביטחון, אחז בן ארי.
במהלך הפגישה הציעה שרת המשפטים הצעת פשרה לפיה, אם החרדים לא יעמדו ביעדים, הסנקציות הפליליות לא יחולו אוטומטית - אלא בכפוף להחלטת שר הביטחון. באתר חדרי חרדים דווח כי המטרה בהצעה זו, היא לעבור מבחן בג"ץ, בכך שהסנקציות הפליליות לא יבוטלו לחלוטין. עוד דווח כי החרדים דורשים גם לבצע שינוי בעניין תקופת ההסתגלות.