ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט היום (רביעי) למנות את ד"ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי ויועץ התקשורת של ראש הממשלה.



ברץ הודה לנתניהו ואמר: "ההסברה היא גורם מרכזי במאבק על מעמדה של ישראל. האתגרים העומדים בפנינו רבים, וביניהם הרחבת פעילות מערך ההסברה במדיות החדשות בזירה הבינלאומית, והנגשה יעילה יותר של עבודת ראש הממשלה והממשלה לאזרחי ישראל".



ברץ בן ה-42 הוא תושב כפר אדומים ובעל תואר דוקטור לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית. את שירותו הצבאי עשה ביחידת מודיעין מוטסת של חיל אויר ובהמשך עסק בתחום המקצועי בתעשיית ההייטק.



בשנים האחרונות התמקד ברץ בהקמה ובניהול של תכניות הכשרת בכירים וסטודנטים בתחומי מדיניות שונים וייסד את אתר האינטרנט 'מידה'. אתר מידה אשר הוקם על ידי ברץ ב 2012, עוסק בפרשנות, דעות, וכתבות מן הזווית הלאומית-ימנית. כזכור, בחודש אוגוסט פרסם בן כספית לראשונה כי נתניהו נפגש עם ברץ בכדי לדון במינוי ועכשיו הוא הושלם ויעלה בקרוב לאישור הממשלה.



"הנשיא דמות שולית - אין שום חשש לחייו"



בעמוד הפייסבוק האישי שלו פרסם ברץ שלל התבטאויות מעוררות מחלוקת. בחודש אוקטובר כתב פוסט על כך שנשיא המדינה רובי ריבלין טס במחלקת תיירים וכתב:"אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב במטוס ולחץ לכולם ידיים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת".





פוסט שכתב ברץ. צילום מסך



עוד פוסט מעורר מחלוקת כתב ברץ על פרשת המופתי: "מוטב לך עם ישראל שראש הממשלה שלך יאמין בדבקות בכל ליבו שהמופתי שכנע את היטלר להשמיד את היהודים מאשר שיחשוב - ולו לשבריר שניה בחלום בר-חלוף בהקיץ - שיש אפשרות שלא נחיה כאן על חרבנו. השמאל מאשים את נתניהו בהכחשת השואה, אבל לא מהסס להוכיח שהוא עדיין שקוע בהכחשת המציאות, ההיסטוריה, השכל הישר וטבע האדם".



בתגובה נוספת של ברץ התייחס ראש מערך ההסברה הנבחר לדבריה של פעילת הימין דניאלה וייס שאמרה כי "הנשיא לא מספיק חשוב כדי שירצחו אותו". בתגובה כתב ברץ: "אמרתי את זה הרבה לפניה".




תגובתו של ברץ בפייסבוק. צילום מסך


בתגובה כתב ברץ בעמוד הפייסבוק שלו: "חברים וחברות, כפי שבוודאי רבים מכם שמעו, אני מיועד להיות ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. באופן טבעי, פעילות הפייסבוק שלי, שכוללת שלל התבטאויות פוליטיות, ביקורתיות וסאטיריות, תצומצם ותתמקד יותר באישי ופחות בציבורי. אז זו לא פרידה, אבל בהחלט שינוי גדול. הפייסבוק זה עוד מחיר קטן. כמו שאמרו לי כבר כמה אנשים שיודעים, תצטלם ותן תמונה בגודל פוסטר לאשה והילדים, כי הרבה יותר מזה הם לא יראו אותך. מה לעשות? האתגרים והמעמד בפוזיציה החדשה מחייבים. מה גם שזכיתי למשפחה תומכת ומעודדת. אז אחלו לי בהצלחה, ושיהיה לנו רק טוב".

בשיחה עם מעריב אמר ברץ: "את הפוסטים האלה כתבתי כאדם פרטי ועכשיו אני מחויב בתפקיד להיות אדם ממלכתי. זו בסך הכל בדיחה פייסבוקית". כשנשאל האם כראש מערך ההסברה ינקוט בקו ממלכתי או ימני, השיב ברץ: "התפקיד שלי הוא לאומי ולא פוליטי וככה אני רואה אותו".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: ״אנו רואים את הדברים בחומרה רבה ומנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני רה''מ עת קיבל החלטתו למנות את הנ״ל לתפקיד. הדברים חמורים עוד יותר נוכח העובדה שמדובר בפקיד בכיר בשירות המדינה אשר אמור לשמש בתפקיד ייצוגי שכזה ולשקף את עמדותיה של מדינת ישראל בארץ ובעולם. מטרידה גם תגובתו של המועמד ההופכת את הדברים ל'אמירות סאטיריות' ותו לא וזאת נוכח ימים אלו, בהם מדינת ישראל מנהלת מערכה של ממש ברשתות החברתיות מתוך הבנת הכוח הטמון בפוסטים מעין אלו ובמרחק הקצר בינן לבין הלגיטימציה למעשה".