הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור שלח היום (רביעי) מכתב למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בו האשים את ישראל בקצירת איברים של פלסטינים טרם השבת גופותיהם. בתגובה פנה שגריר ישראל באו"ם, דני דנון פנה למזכ"ל: "פרצופו האנטישמי של הנציג הפלסטיני נחשף".



דנון, פנה אל מזכ"ל האו"ם בדרישה לגנות את הנציג הפלסטיני, ריאד מנסור, בעקבות מכתב רשמי בו הוא מאשים את ישראל בקצירת איברים של פלסטינים: "עלילות הדם שנכתבו על ידי הנציג הפלסטיני חשפו את פרצופו האנטישמי האמיתי", אמר דנון.



במכתבו דרש דנון מהמזכ"ל לגנות באופן מפורש את דברי ההסתה של הנציג הפלסטיני: "האו"ם אמור להיות גוף המוקיע את הגזענות והאנטישמיות ולכן על מזכ"ל האו"ם לגנות באופן מוחלט את דברי ההסתה של הנציג הפלסטיני ולהוציא את האנטישמיות מחוץ למסדרונות האו"ם".



יעלון: "החזקת גופות כשלעצמה איננה מרתיעה מחבלים פוטנציאליים"



מוקדם יותר היום שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר היום במליאת הכנסת כי "החזקת גופות כשלעצמה איננה מרתיעה מחבלים פוטנציאליים, בניגוד להריסת בתים או שלילת תושבות, שיש לנו הוכחות לכך שהם צעדים מרתיעים". השר אמר את הדברים בהשיבו לשורה של הצעות לסדר בנושא החזרת גופות מחבלים.



שר הביטחון מסר כי בדיון חוזר שהיה בקבינט הוחלט להסמיך את ראש הממשלה, בהתייעצות עם שר הביטחון ועם השר לביטחון הפנים, לקבל החלטה בכל מקרה ומקרה לגופו.



"הדרך שנבחרה היא להחזיר גופות למשפחות בתנאי שהמשפחה מתחייבת ללוויה צנועה, שקטה, ללא הסתה וללא שלהוב יצרים. ואכן, התחלנו להחזיר גופות והתקיימו מספר לוויות שעברו באופן הזה, עד אשר התקיימה לוויה שהיו בה גם הסתה וגם שלהוב יצרים - ועצרנו את החזרת הגופות", הסביר השר.



לדבריו, "הנושא, כמובן, עדיין על הפרק ובמקום שאיננו בטוחים שתתקיים לוויה שקטה וצנועה ועלולה להיות הסתה ושלהוב יצרים איננו מחזירים את הגופה. לכן המדיניות היא עקבית ושקולה, בהתאם לשיקולים מוסריים, ערכיים, וגם ביטחוניים".



לשאלה מדוע ישראל מחזירה גופות של מחבלים כאשר בידי חמאס גופות של שני חיילים (אורון שאול והדר גולדין ז"ל) והארגון מחזיק גם בשני ישראלים ברצועה, השיב השר כי "אין שום גורם מקצועי שחושב שנכון לקשור בין גופות המחבלים ביו"ש וירושלים לעניין גופות חיילינו או עניין אזרחינו המחזקים ברצועת עזה".