סקר חדש שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת קובע כי אם הפריימריז של מפלגת העבודה היו מתקיימים היום, ח"כ שלי יחימוביץ היתה גוברת על היו"ר המכהן יצחק הרצוג.

על פי הסקר, מקבלת ח"כ יחימוביץ ממצביעי המחנה הציוני 32% לעומת 27% שבהם היה זוכה יצחק הרצוג. בציבור הכללי הפער בין השניים גדול עוד יותר לטובתה של יחימוביץ – 30% לעומת 10% להרצוג.

גבי אשכנזי עושה פעמיו לפוליטיקה
במקום השלישי מדורג הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. למרות שלא הודיע עדיין על כניסתו לפוליטיקה ועל התמודדות אפשרית בעבודה, הוא זוכה בקרב מצביעי המפלגה לשיעורי תמיכה של 14% לעומת 11% בלבד בציבור הכללי.

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, שלעומת אשכנזי הודיע ברבים כי הוא שוקל להתמודד על ראשות המפלגה מגיע בסקר למקום הרביעי וזוכה ל-9% תמיכה בקרב מצביעי העבודה לעומת 6% תמיכה בציבור הכללי.
ח"כ עמיר פרץ, שישנם הסבורים כי יתמודד שוב על ראשות המפלגה, מקבל בסקר 2% תמיכה מבוחרי המחנה הציוני ו-3% בציבור הכללי.
את הרשימה נועל ח"כ עומר בר לב עם 2% תמיכה בקרב מצביעי מפלגתו ואותו שיעור בציבור הכללי.
בסקר נשאלה גם השאלה האם צריך להקדים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה. 52% מבוחרי המחנה הציוני השיבו בחיוב לעומת 41% המתנגדים לכך. בקרב הציבור הכללי תומכים 31% בהקדמת הפריימריז לעומת 26% שמתנגדים.

מחלוקת התגלעה בין ח"כ יוסי יונה ליו"ר הרצוג
עוד יצוין כי ביום ראשון הקרוב, 8.11, תתכנס ועידת מפלגת העבודה בתל אביב כדי לדון בצירוף 450 צירים חדשים לוועידה. המהלך מעורר מחלוקת בתוך המפלגה ובישיבת הסיעה שהיתה השבוע התנהלו חילופי דברים קולניים בעניין בין היו"ר הרצוג לבין ח"כ יוסי יונה, שטען כי מדובר בצעד לא דמוקרטי ובמהלך לא תקין.
יו"ר המפלגה הרצוג טרם הכריע מתי ייערכו הפריימריז. לשם כך הוא אמור לכנס את לשכת המפלגה וכן ועידה נוספת לקראת סוף החודש.