דיון סוער התקיים הערב (חמישי) על הרפורמה בבריאות בוועדת הכספים ובמסגרתו דרשו חברי האופוזיציה שלא לאשר את הרפורמה עקב הפגיעה המסתמנת בפריפריה, לאחר שהתברר שהאוצר לא תיקצב את המענקים למעבר רופאים לפריפריה.
 
עימות חריף פרץ בין חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לרחל עזריה (כולנו) בוועדת הכספים בנושא הרפורמה בבריאות הנכללת בחוק ההסדרים. עפ"י הרפורמה ייאסר על קופות החולים לתת החזר כספי בגין טיפולים שיעברו מבוטחיהן במסגרת הרפואה הפרטית.

לרשות המבוטחים תהיה האפשרות לפנות לרופאים שיימצאו בהסדר עם קופות החולים והתשלום שיושת עליהם יהיה מזערי, עלות השתתפות עצמית נמוכה לאין שיעור ממאות השקלים ויותר שהמבוטחים נאלצים לשלם כיום בגין הפנייה לרפואה הפרטית, חרף ההחזרים מהקופות. עוד עפ"י הצעת החוק, בכל תחום, תהיה רשימת חריגים, רופאים שלא ייכללו בהסדר, אך יינתן החזר כספי בגין הפנייה עליהם. מדובר על רשימת חריגים שתמנה 50 רופאים.      
 
ח"כ לוי-אבקסיס טענה כי משרד הבריאות אינו מתכוון לתקצב את התכנית למעבר רופאים לפריפריה, שסובלת בין כה וכה ממחסור חמור של רופאים. לאור זאת, אישור הרפורמה עשוי לפגוע קשות בתושבי הפריפריה. עוד טענה, כי "ראשי משרד הבריאות שיקרו לוועדת הכספים כשטענו שתכנית המענקים הצליחה וכי יש כוונה להמשיך במסלול זה על-מנת לאפשר שכר גבוה לרופאים מומחים שיעבור לפריפריה" וקראה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) "שלא להפוך את הוועדה לחותמת גומי של הפקרת הפריפריה". 
 
חברת הקואליציה, ח"כ עזריה השיבה לה, כי "תכנית המענקים הצליחה וכי הרופאים שעברו יישארו עם שכר גבוה". לוי-אבקסיס קראה לעברה של עזריה: "את משקרת, אם ידעת שאין כוונה להמשיך לתקצב ועברת על-כך לסדר היום את פושעת חברתית". 

"חוק ההסדרים איננו פח הזבל של המדינה"
 
עם החרפת העימות, הצטרפו חברי כנסת אחרים לדרישתה של לוי-אבקסיס וקראו לעצור את הדיון ברפורמה עד לבירור העניין ולהתחייבות מפורשת להחזרת המענקים. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר: "חוק ההסדרים איננו פח הזבל של המדינה". גם שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) קראה לעצור את הדיון מאחר שלדבריה, "בתקציב הבריאות הובטחו 75 מיליון שקלים לרופאים שיעברו לפריפריה. אני לא יכולה איך מתכוונים לבטל דבר כזה שהובטח". 
 
לאור התרעומת הקשה והחרפת הטונים מצד חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, הודיע היו"ר גפני, כי הוא עוצר את הדיון ברפורמה עד לבירור העניין וקרא לאנשי האוצר לקיים התייעצות בנושא. נציגת משרד הבריאות, רויטל חבר-טוב, אמרה כי "הכסף לעידוד הרפואה בפריפריה נגמר".  
 
רפרנט בריאות באגף תקציבים באוצר, יאיר פינס אמר כי "כבר בסוף 2014 נגמר התקציב למענקים למעבר רופאים בפריפריה. ב- 2015, למרות שהממשלה כבר לא היתה מחויבת, הוספנו עוד 75 מיליון ₪ לכך. קיבלנו החלטה מקצועית להמשיך לתקצב את התכנית. גם ב- 2016 אנחנו נשקול את העניין, ככל שנראה שהתכנית משיגה את מטרותיה". 
 
ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר כי "אין מצב להפסיק את התכנית, לא יתכן שאנחנו נאפשר את אישור הרפורמה הזאת מבלי שיובטח המשך התקצוב של המענקים. בכל הארץ סובלים מתורים ארוכים ובפריפריה פי כמה". ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) אמר כי "כתושב פריפריה אני יכול להעיד על הקושי להגיע לרופאים שם. ככל שהזמן עובר אנחנו הולכים אחורה מבחינת הרפואה בפריפריה".
 
היו"ר גפני סיכם: "אנחנו נקיים מעקב בנושא. אני אדבר עם שר הבריאות. התכנית חייבת להימשך וחייבים להמשיך לתמרץ רופאים למעבר לפריפריה". גפני ממתין לעת עתה עם ההצבעה על החוק, אך מתכוון להביאו להצבעה עוד במהלך הערב.

מנהל המרכז הרפואי בצפת: "על משרד האוצר לתמוך בפריפריה"

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת אמר כי לא ידוע לו על החלטה כזו, אך הוא סמוך ובטוח כי שר הבריאות הרב ליצמן לא יתן יד לפגיעה בבתי החולים הציבוריים ורופאים בפריפריה. 

ד"ר זרקא אמר כי "על משרד האוצר למצוא את התקציבים הדרושים בכדי לתמוך ולקדם בכל דרך את הפריפריה בכלל והמשך תמיכה ברופאים הבוחרים לעבוד בפריפריה הרחוקה, בחיזוק ובריאות האוכלוסיה מכלל המגזרים".
ח״כ רויטל סויד תקפה גם היא את ההחלטה שעלולה להתקבל ואמרה כי ״ביטול המענק לרופאים שעוברים לעבוד בפריפריה הינה הוכחה נוספת שתושבי הפריפריה חשובים לממשלה רק בתקופת בחירות״. 
"במקום לחבק את תושבי הפריפריה הממשלה מפחיתה את הטבות מס ובמקום לעודד מעבר רופאים להתמחות בבתי חולים שאינם במרכז מבטלת המענק. הממשלה מוחקת את הפריפריה, לא רואה את תושביה מזלזלת בבריאות ובאיכות חיי התושבים", אמרה סויד.