ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הלילה (חמישי) מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל ובו הציע לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים על מנת לאשר את מתווה הגז, בנוסף להפעלת סמכויותיו כשר הכלכלה החדש, בעקבות התפטרותו של אריה דרעי מהתפקיד.

"ביום 25 ביוני 2015 התקבלה החלטת ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי בנושא "הגדלת כמות הגז הטבעי המופקת משדה "תמר" ופיתוח מהיר של שדות הגז הטבעי "לוויתן", "כריש" ו"תנין" ושדות גז טבעי נוספים. בהחלטות הקבינט נקבע כי עיכוב בהרחבת שדה "תמר" ובפיתוח המהיר של השדות הנוספים הוא בעל השלכות שליליות משמעותיות על ביטחון המדינה ויחסי החוץ", הסביר נתניהו במכתבו.
"ביום 16 באוגוסט 2014 התקבלה החלטת ממשלה מספר 476" בעניין מתווה הגז, כך כתב נתניהו, "ונקבע כי כחלק מההסדר הכולל בנושא משק הגז הטבעי, יש מקום למתן פטור מחלק מהוראות החוק להגבלים העסקיים המפורטים בנספח א' להחלטה, בהיקף הפטור המפורט בנספח".
"בהמשך להחלטת הממשלה, ולאחר שגורמי המקצוע עדכנו לבקשתי את חוות הדעת הרלוונטית, בכוונתי לעשות שימוש בסמכות המסורה לי כשר הכלכלה", הוסיף ראש הממשלה.

"אני מתכבד לפנות אליך לצורך קיום התייעצות עם ועדת הכלכלה של הכנסת שבראשותך, בעניין מתן פטור למספר הגבלים עסקיים הקשורים בפעילות של בעלי זכויות מרכזיים בהתאם לחוק הנפט בשדות הגז הטבעי, ביחס להוראות שונות בחוק ולתקופות זמן משתנות, כמפורט בנספח א' להחלטת הממשלה", סיכם נתניהו את המכתב הרשמי.

מטה ארגוני מאבק הגז הטבעי הגיב לבקשתו של שר הכלכלה ורה"מ נתניהו מוועדת הכלכלה של הכנסת ומטעמו נמסר כי "החיפזון של רה"מ נתניהו, שהוא גם שר החוץ, השר לשיתוף פעולה איזורי, שר התקשורת ועכשיו גם שר הכלכלה נתניהו לעקוף את הממונה על ההגבלים, מוכיח שוב עד כמה המתווה הזה עומד על רגליים עקומות, ומלווה בשחיתות פוליטית. עקיפת הממונה נעשית לפי סעיף 52 ששמור לנסיבות ביטחוניות-מדיניות, שלא קיימות. מדובר במעקף שקרי של הממונה כדי לאשר מונופול פרטי על משק האנרגיה של ישראל".
 
"מעקף הממונה מביא לשיא את תחושת הסלידה הציבורית כלפי ההתנהלות הפוליטית על חשבון אזרחי ישראל. בגלל התחושה השלילית הזאת, יגיעו אלפים רבים להפגנות במוצאי השבת, בחמש ערים שונות ברחבי ישראל. אנחנו קוראים לציבור לעשות מעשה ולהצטרף לאלפים שכבר הודיעו שיבואו להפגנות כנגד השחיתות הפוליטית סביב מתווה מונפול הגז", אמרו במטה המאבק.