"נשיא ארה"ב ברק אובמה אינו מאמין בחידוש המשא ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואינו רואה סיכוי להגיע להסכם שלום עד לסיום כהונתו בינואר 2017". כך אמר יועצו הבכיר של אובמה, סגן היועצת לביטחון לאומי בן רודס, בתדרוך כתבים לקראת המפגש בין אובמה לרה"מ נתניהו בתחילת השבוע הבא.

"למרות שהיינו רוצים, אנחנו לא רואים סיכוי לפתרון של שתי מדינות כרגע", הוסיף. "ניסינו שיחות ישירות ועקיפות, אך בכל צומת קבלת החלטות, הצדדים לא נקטו צעדים מספקים. חלק מההערכה שלנו מבוססת על המציאות". משום כך, אובמה אינו מתכוון לדרוש מנתניהו לשוב לשולחן המו"מ. בעקבות הערכת מצב שקיים הממשל הוחלט שארה"ב לא תיטוש את המאמצים להגיע לפתרון שתי המדינות, אבל המאמצים יתמקדו בהורדת המתח והאלימות ובמניעת מהלכים בהתנחלויות.
"רוצים לשמוע מנתניהו אילו צעדים ישראל תנקוט"

"אנחנו מחפשים צעדים בוני אמון כדי להוריד מתח", אמר רודס, "כדי להשאיר את פתרון שתי המדינות פתוח. אנחנו רוצים לשמוע מרה"מ אילו צעדים ישראל מוכנה לנקוט כדי להבטיח ששאיפות הפלסטינים יהיו ישימות", הדגיש רודס. לדבריו "אובמה סבור שפעילות בהתנחלויות פוגעת באמון".
רוב מאלי, יועץ הנשיא אובמה למזרח התיכון, הודה ש"לראשונה מאז מימשל קלינטון שמו"מ להסכם קבע אינו על השולחן. השאלה היא לא מה אנחנו נעשה, אלא מה הצדדים יעשו. לנו נותר לפעול להפגת המתיחות, שחיי הישראלים ופלסטינים ישתפרו. הנשיא רוצה לשמוע מראש הממשלה הערכה ריאלית. לא יהיה פיתרון בתקופת נשיאותו וגם לא מו"מ. אף על פי כן נרצה לדעת מה עושה נתניהו, בהיעדר מו"מ, כדי לייצב את המצב ולאותת על כוונתו לפתרון של שתי מדינות", אמר.