ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, תקף הבוקר את ההחלטה לתקן את חוק הגיוס כחלק מהעברת התקציב, לדרישת המפלגות החרדיות. "טיוטת התיקון לחוק הגיוס חושפת את הקומבינה של הממשלה. אין בה אפילו ביטול של מה שמכונה הסנקציות הפליליות, אותו סעיף שלטענת המפלגות החרדיות הוא בדם ליבן. כל מה שיש בה הוא דחייה בשש שנים של החלתן, שגם היא לא תעבור בבגצ.

"רה"מ, שר הביטחון ושרת המשפטים, שותפים בכירים לחוק שהובלנו בכנסת הקודמת, מבזים את הבסיס המלכד את הציבור, שמכוחו הם ממלאים את תפקידם. אם התיקון העלוב יעבור, לנתניהו ויעלון לא תהיה סמכות מוסרית לגייס אנשים לצבא ולשלוח אותם להגנת המולדת. ניאבק במהלך הפתטי בכנסת, ברחוב ובבתי המשפט - ואני קורא לכל חבר קואליציה שדעתו דומה להצטרף אלינו".
המפלגות החרדיות דורשות לממש את הסעיף בהסכם הקואליציוני בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה, בו נכתב כי חוק שירות ביטחון יתוקן. על פי חוק השיוויון בנטל שאושר בכנסת הקודמת, אם החרדים לא יעמדו ביעדי גיוס שהוצבו ביולי 2017, יוטלו עליהם סנקציות פליליות וחוק שירות ביטחון יחול עליהם באופן אוטומטי. החרדים דורשים שאם יעדי הגיוס לא יושגו, חוק שירות ביטחון לא יחול אוטומטית אלא שר הביטחון או ועדת החוץ והביטחון יכריעו כיצד לנהוג.