דיפלומטים ישראלים קיימו היום (שישי) סדרה של דיונים עם גורמים אירופיים, במהלכה הם הביעו "התנגדות קולנית" לתוכנית של האיחוד האירופי לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. 

על פי הצהרה שפורסמה במשרד החוץ, שליח ישראל לאיחוד האירופי דוד ולצר, וראש המערך המדיני במשרד החוץ אלון אושפיז, נפגשו עם נציגים בכירים של הנציבות האירופית, במאמץ לשכנע אותם לבטל את היוזמה. 

בכירי משרד החוץ הודיעו כי הציגו בפגישות את התנגדותה הנחרצת של ישראל למהלך סימון המוצרים, שלדבריהם הוא "מהלך מפלה המייחד את ישראל לרעה, תוך עידוד הסרבנות הפלסטינית למו״מ". 
בהודעה שהוציאו נכתב: "מפגשים אלו, הנערכים כאשר המועד לביצוע  סימון המוצרים מתקרב, הם חלק מפעילות דיפלומטית ישראלית מקיפה, אשר מטרתה להסביר מדוע היוזמה האירופית שלילית והמפלה, תוך ניסיון לשכנע להביא לביטולה".

"לא יכול להיות שמוצרים מההתנחלויות יהיו עם תוית של 'מיוצר בישראל'
 

גורמים בישראל ממשיכים להביע בפומבי את מורת רוחם  מיוזמת האיחוד. שר המדע והחלל אופיר אקוניס ביטל אתמול את השתתפותו באירוע משותף עם שליח האיחוד האירופי לישראל לארס פאבורג-אנדרסן, במחאה על ההנחיות של אירופה לסמן מוצרים שיוצרו ביהודה שומורון. 

לפני כשבועיים תקף אקוניס את האיחוד ואמר כי "מצער שהפרלמנט האירופי, לא למד דבר מההיסטוריה ופועל באותם אמצעים נלוזים המוכרים לנו משנות השלושים של המאה הקודמת, שסימנו את תחילתה של הטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות האנושות".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג אנדרסן, הגיב השבוע על סימון המוצרים וטען כי אין כאן שום אקט כנגד מדינת ישראל, אלא רק ניסיון לעשות סדר.

בשיחה מיוחדת עם "מעריב אונליין", אמר אנדרסון כי "לא יכול להיות שמוצרים מההתנחלויות יהיו עם תוית של 'מיוצר בישראל'. זה פשוט לא נכון עובדתית בעיני האיחוד האירופי. מדובר בעניין טכני כדי להבטיח לייבלינג נכון של מוצרים. זו הגזמה להגיד שמדובר באקט חשוך או אקט של חרם", ציין השגריר, שאמר דברים שמהווים מכה לא פשוטה עבור ישראל.

"חשוב לנו שהמקור של המוצרים יצויין. שרי החוץ של האיחוד האירופי דורשים שזה ייעשה ואנו אוכפים את התקנות", סיכם.