ועידת מפלגת העבודה תתכנס מחר בתל אביב כדי לדון במספר נושאים פרוצדורליים ובמרכזם צרוף 450 צירים חדשים. הנושא מעורר תסיסה במפלגה והערב (שבת) שיגר ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) מכתב לחברי הוועידה והביע מחאה: "שוב מכנסים את חברי הוועידה כדי לדון בענייני פרוצדורה לכאורה, ולא חלילה בשאלות יסודיות או מהותיות".



"יש להודות על האמת ולתקנה לאלתר: מזה שנים רבות המפלגה שלנו מקרטעת ביצירת סדר יום רלוונטי לציבור הישראלי. העבר שלנו מפואר – ההתיישבות, הביטחון, העבודה העברית ומדינת הרווחה – כולם נולדו ברחמה הרעיוני של תנועת העבודה. לצערי, מזה עשור אנחנו תקועים בלומר 'לא' לימין ו'לא' לדרכו, ברם מתקשים לייצר אתוסים חדשים משלנו, רעיונות מקוריים וסוחפים, אקטואליים ורלוונטיים נוכח השינויים הדמוגרפיים שעוברת החברה הישראלית ואל מול המציאות המשתנה. במקום להוביל דרך אנחנו נגררים. במקום לייצר מושכלות יסוד אנחנו הפכנו למקהלת מגיבים מהיציע. אנחנו בקושי על מגרש", כתב רוזנטל.



לדבריו אין למפלגה מוסדות דמוקרטיים נבחרים ומתפקדים. "במקום לבחור לאלתר ועידת מפלגה, מצרפים עוד ועוד חברים לוועידה הקיימת. הצירופים ההמוניים הללו מעוותים את רצון הבוחר ופוגמים באופייה הדמוקרטי של הוועידה ושל המפלגה. אם חפצי דמוקרטיה וחיים אנחנו - יש לבחור במהרה ועידה חדשה ולפזר הנוכחית ויש לחדש ולהשיב חיים גם ללשכת המפלגה וליתר מוסדותיה הדמוקרטיים ולא לדחות שוב ושוב את בחירת המזכ"ל".



בשבוע שעבר התעמת יו"ר המפלגה יצחק בוז'י הרצוג עם ח"כ יוסי יונה על רקע הכוונה לצרף 450 צירים חדשים. ח"כ יונה טען כי מדובר בפגיעה קשה בהליכים הדמוקרטים במפלגה. ח"כ הרצוג קרא לעברו: "אתה חצוף, לא אתן לך להרוס את המפלגה מבפנים".



בעקבות התקרית שלח הרצוג מכתב נזיפה חריף לח"כ יונה והאשימו אותו בחזרה ל"דפוס הפעולה הישן והטוב של הכפשת המפלגה מבלי לבדוק את העובדות". בתגובה שלחה ח"כ שלי יחימוביץ מכתב להרצוג בו האשימה אותו בכך ש"השיב אש לא פרופורציונלית לחבר כנסת שהביע את עמדתו הלגיטימית לחלוטין".