הסערה סביב עסקת הרכישה של חברת גולן טלקום בידי סלקום מסרבת לגווע. שר האוצר משה כחלון, הבהיר היום (שני) כי לא יאפשר את ביצוע המהלך: "אנחנו נדאג לקיימות גם בתחרות בסלולר. לא נאפשר את המכירה של גולן טלקום לסלקום. בימים האחרונים אני שומע שלמשרד האוצר אין סמכות לעצור את המכירה - אני אומר לכם שיש לנו סמכות". 

כחלון התייחס בוועידת הקיימות הבינלאומית של כלכליסט ועיריית אשדוד לעסקה, והבהיר כי "נתנו לגולן טלקום תדר בכדי לייצר תחרות והיא משתמשת בו בכדי לחסל את התחרות". הוא הוסיף כי "אף אחד פה לא יעשה סיבוב על גב האזרחים. אתם לא רוצים להשתמש בתדר? תחזירו אותו למדינה".

הוא הוסיף כי "החשבת הכללית במשרד האוצר אחראית על נכסי המדינה. התדר שנתנו לגולן הוא נכס של המדינה. כשהייתי שר תקשורת סלקום פנו נגדי לבית משפט ואמרו שזה לא בסדר שהם לא יכולים להשתתף במכרז. בית המשפט אמר להם - המכרז הזה נוצר בכדי לייצר תחרות - אתם לא יכולים להשתתף בו". 

 

שר האוצר התייחס גם לסוגיית המחלוקת סביב הטבות המס לפריפריה: "יש 200 ראשי רשויות שרוצים לקבל הטבות ו- 200 ראשי רשויות שרוצים לקבל יותר הטבות. אני אומר לכם - קחו מה שאתם רוצים, רק תגידו מה אתם רוצים".

 

כחלון התייחס גם לנושא הבנייה החופים ואמר: "המדינה תפעל לפנות את כל המתקנים הממשלתיים והצבאיים שחוסמים את הגישה לים. אין שום היגיון שבסיסי צה"ל ומוסדות ממשלתיים יחסמו את הגישה לים".