חוק הגיוס המתוקן, המבטל את הסנקציות הפליליות כלפי חרדים, יובא לאישור מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית רק לאחר האישור הסופי של תקציב המדינה, כך הודיע היום (שני) יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. בתגובה הזהיר יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת אליעזר מוזס כי אם חוק הגיוס לא יאושר סופית לפני התקציב, לא תהיה הצבעה על התקציב.



הנגבי אמר בדיון היום בוועדת הכנסת בו נקבעו סדרי הדיון על תקציב המדינה בשבוע הבא, כי אינו יכול להתחייב על מועד לקריאה שנייה שלישית לחוק הגיוס. לדבריו בכוונתו "לשכנע את מי שצריך, לקיים דיון רצינו בנושא בוועדת חוץ וביטחון. עוד הוסיף כי "אין המטרה למרוח, אלא לקיים דיון רציני".



בשלב זה נקבע על כן כי התיקון לחוק הגיוס יעלה ביום שני בשבוע הבא לקריאה ראשונה, לפני הדיון על התקציב. קריאה שנייה ושלישית יתקיימו רק לאחר שיאושר תקציב המדינה. בתגובה אמר יו"ר סיעת יהדות התורה בישיבת הנהלת הקואליציה שהתקיימה בצהריים כי "לא תהיה הצבעה שנייה ושלישית על חוק התקציב, ללא הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגיוס".



גורמים בקואליציה אומרים כי ההחלטה להביא את חוק הגיוס לאישור סופי במליאה רק לאחר תקציב המדינה נועדה למנוע מראש לחצים של נציגי הסיעות החרדיות המנסים להתנות את תמיכתם בתקציב באישור חוק הגיוס המתוקן.



היום נקבע כי לאחר אישור חוק הגיוס וחוק החטיבה להתיישבות בקריאה ראשונה, יפתח במליאת הכנסת מרתון של דיונים על אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים. ההצבעות על אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים יתקיימו ביום רביעי בשבוע הבא כשהכנסת חייבת לאשר את התקציב עד ה-19 בנובמבר.