להב"ה במשכן הכנסת: ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) פנתה היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף בדרישה למנוע מחר את כניסתם של בנצי גופשטיין ופעילי ארגון להב"ה לכנסת. מחר אמור להתקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון שכותרתו "פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר". לדיון, אותו ינהל ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) זומנו נציגי להב"ה ובראשם בנצי גופשטיין.
במכתבה מציינת ח"כ סבטלובה כי פנתה אל גופים שונים, בהם מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, "בדרישה לחקור את פעילות ארגון להב"ה ובכלל זה מעורבותו בשריפת בית הספר הדו לשוני בירושלים, תקיפה ושיסוי האוכלוסיות השונות בעיר ירושלים ובמדינה בכלל; הסתה מתמדת כלפי מיעוטים, להט"ב וכל מי ששונה מהם "ועוד פעולות כהנה וכהנה שנועדו לייצר אש, שנאה וקיטוב בין חלקי החברה הישראלית"."כידוע לאדוני, מסיתים, משסים ושונאים יש, לצערי, בשפע גם בכנסת ישראל, ואין צורך להוסיף עליהם עוד, בטח שלא בתקופה רגישה זו ועל כן אבקש, שעד שתלונתי תתברר- תימנע כניסתם של נציגי ארגון השנאה, הבלע והגזענות הנקרא להב"ה ופועל בחסות "הקרן להצלת עם ישראל "- לכנסת", כתבה ח"כ סבטלובה בבקשתה.

גופשטיין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 

גם במטה למאבק בגזענות הביעו מחאה על הדיון מחר. עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות אמר כי "פעילותו של ארגון להב"ה מהווה עבירה ברורה על הדין הפלילי, האוסר על הסתה לגזענות והסתה לאלימות. פתיחה בחקירה בגין עבירות אלה דורשת את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה שנוקט מדיניות מצמצמת ביותר בכל הנוגע להסתה כנגד ערבים". 
עו"ד עותמאן הוסיף כי "גם כאשר הוגשו כתבי אישום, דובר בפעילים זוטרים (כגון מציתי בית הספר הדו לשוני) ולא בראשי הארגון. על היועץ המשפטי לממשלה להורות על העמדה לדין של אנשי להב"ה אשר עוברים בבירור על החוק. בהיעדר תגובה תקיפה מצד מערכת אכיפת החוק המסמנת תופעות אלה כבלתי חוקיות, גילויי ההסתה יימשכו ויחריפו".
במקביל לכך, התנועה הרפורמית שלחה היום לחברי ועדת הפנים נייר עמדה על פעולות להב"ה בו נכתב כי "עד היום לא הסתיימה החקירה ולא התקבלה החלטה האם יוגשו כתבי אישום והארגון ממשיך בפעילותו החמורה. על רשויות אכיפת החוק לחדול מהסחבת בטיפול בארגון להב"ה ולמצות עמם את הדין".

גופשטיין: "לא שמעתי שדורשים להעיף את זועבי מהכנסת"

בנצי גופשטיין אמר בתגובה להתנגדות חברי כנסת להגעתו למשכן: "חנין זועבי שמשווה את מדינת ישראל לנאצים וחבריה שיום יום תוקפים ומבזים את חיילי צה"ל נמצאים ונואמים בכנסת ישראל. אך כל זה לא מפריע לחברי הכנסת האלמוניים וייתכן שהם פשוט זקוקים לפרסום על הגב שלי. לא שמעתי על חברי כנסת מהשמאל שדורשים להעיף את זועבי וטיבי מהכנסת. על חברי הכנסת מהשמאל להפנים שחופש ביטוי הוא גם ליהודים אוהבי ישראל. הדיון על ארגון להב"ה בכנסת מיותר בתקופה הזאת של פיגועים יומיומיים, אבל אם הוא מתנהל חשוב לשמוע את כל הצדדים".