ברשימה המשותפת דוחים הערב (רביעי) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול בארצות הברית, לפיהם האמירה שהשמיע ערב הבחירות בדבר "ערבים הנוהרים לקלפיות" היתה טעות. 

יו״ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר בתגובה להתנצלות המתוקשרת: "נתניהו מתנצל על אחת מהאמירות האנטי-דמוקרטיות ביותר שלו, אבל לא משנה את דרכו ופועלו". "נתניהו לא הפסיק עם ההסתה המכוערת כנגד אזרחי המדינה הערבים אחרי שהזהיר ביום הבחירות שהם 'נוהרים לקלפיות'. מאז כבר שמענו סיפורים על הח"כים הערבים ש'צועדים עם דגלי דאעש' ושבעצם המופתי והפלסטינים הם האחראים לשואה".
 
ח"כ עודה הוסיף כי "עצם שלטונו של נתניהו מושתת על השנאה והאפליה כנגד האוכלוסייה הערבית. נתניהו פועל לכל אורך כהונתו על מנת לצמצם את המרחב הדמוקרטי, ומאז יום הבחירות האחרון המגמה הזאת רק התעצמה. שום שקר באנגלית צחה לא יכול לכסות על כך".
 
חברו לסיעה ח"כ אחמד טיבי תקף גם הוא את דברי החרטה של נתניהו: "מתק השפתיים באנגלית לא יכסה על ההסתה הסיסטמטית והמתמשכת של נתניהו נגד הח"כים הערבים ומדיניות האפליה נגד האזרחים הערבים. נתניהו האמריקאי נלחם בביבי הישראלי, ללא הצלחה".
 

ח"כ טיבי הוסיף: "מצד שני, הלוואי שנתניהו יחזור בו מכל הטעויות שלו לרבות ליבוי הסכסוך והנצחתו. נתניהו הסביר שזו היתה טעות ׳כי יותר ערבים הצביעו עבור הליכוד מאשר עבור המחנה הציוני' ואם הערבים האלה היו מצביעים עבור הליכוד אז האמירה לא היתה טעות?!". טיבי הציע לנתניהו "להפסיק לזלזל באינטליגנציה של שומעיו. זה היה מהלך קר, ציני ומחושב שנועד להשיג בדיוק את המטרה שאותה שאכן הושגה לבסוף".
 
גם ח"כ עיסווי פריג' (מרצ) דחה את התנצלותו של נתניהו ואמר: "ד"ר ביבי ומר נתניהו, אומרים דברים הפוכים בהתאם למועד ולקהל. נתניהו הוא שבשבת של מילים, כל פעם לפי האינטרס המיידי. אחרי תשע שנים כראש ממשלה, יש למילים הרבה פחות משמעות מאשר למעשים, ובמעשיו נתניהו פוגע בסיכוי לשוויון ולדו קיום, בדיוק כפי שהוא הורס את הסיכויים להשגתו של פתרון שתי המדינות שכלפי חוץ הוא טוען שהוא מחוייב לו".
תגובתה של חברת הכנסת חנין זועבי לדבריו של נתניהו הייתה לא פחות חריפה, היא אמרה כי ״נתניהו צריך לחזור בו מהרבה דברים, גם מהסתה על ח״כ ערבים, גם מהחוקים הגזעניים שהוא לא מרפה לקדם, אבל אם הוא חוזר בו, אז הוא מפסיק להיות נתניהו".

"העובדה שהוא חזר בו רק מהמשפט הגזעני הזה, לא אומרת כלום על זה שהוא מזהה את הפוליטיקה הגזענית שהוא מקדם", אמרה זועבי, "הוא רק זיהה את הנזק התדמיתי שמשפט זה גרם לו, ועל כן הוא מנסה לתקן נזק זה, ואין לזה שום משמעות ערכית או פוליטית אמיתית".

"הדרך היחידה לסגת מדרכו של נתניהו היא להיאבק נגד התפיסה האידיאולוגית הגזענית שמשמרת  פריויליגיות ליהודים, להיאבק בתרבות שנותנת לגיטימציה לעוינות ולאפליה כלפי הפלסטינים, ולהכיר שאין פתרונות כוחניים לסכסוך, זה או פתרון פוליטי שמושתת על צדק ולחירות לכולם, או המשך הסכסוך למימדים שנתניהו יצטער עליהם. לא מנצחים שאיפה לחירות, לא מדכאים מאבק לחירות", הוסיפה זועבי.