המשבר סביב תקציב המדינה ככל הנראה לקראת פיתרון. הערב (חמישי) הסתיים הדיון שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בנוכחותו ובנוכחות ראשי מפלגות הקואליציה בניסיון לפתור את המשבר, שהחל לאחר שש"ס העלתה מחדש את דרישתה למע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע"מ אפס על מים לשכבות החלשות. מחר אמור יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי להיפגש עם שר האוצר משה כחלון כדי להמשיך ולדון בנושא.



מוקדם יותר היום בוטלה על ידי דרעי ישיבת ועדת הכספים בגלל המשבר עם ש"ס. ״אם מע"מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקויים, תתנגד ש״ס לתקציב המדינה״, אמר השר דרעי.


דרעי הודיע היום כי סיעת ש״ס דורשת לקבוע מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה וכמו כן, לקבוע מע"מ אפס על מים לשכבות החלשות. ״אם מע"מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקויים, תתנגד ש״ס לתקציב המדינה״, אמר השר דרעי.


בישיבה הבוקר במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אמר השר דרעי: ״הבטחתי מע"מ אפס על מוצרי יסוד וההבטחה תקויים. מע"מ אפס על מוצרי יסוד כמו תחבורה ציבורית ומים יסייעו לשכבות החלשות ויקלו על מאות אלפי משפחות בישראל. אנחנו דורשים שהסיכום עמנו עליו הוחלט עם הקמת הממשלה יקויים״.

הכנסת חייבת לאשר את תקציב המדינה עד יום רביעי בשבוע הבא בקריאה שניה ושלישית, אולם בגלל המשבר עם ש''ס הוקפאו הדיונים בועדת הכספים המכינה את תקציב המדינה לקריאה שניה ושלישית. בקואליציה ממתינים לשובו היום של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוושינגטון כדי להביא לפתרון המשבר.