מאמצים של הרגע האחרון למנוע את הריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. עו"ד גלעד קורינאלדי, המייצג את רב המועצה המקומית הרב יוסף טולדנו, אישר השבוע כי בחודש האחרון היה שותף לניהול מגעים שקטים מאחורי הקלעים שבהם הוצע לבני משפחת רבאח, יורשי הקרקע הערבים, סכום של 700 אלף שקל לטובת "פדיון הקרקע", וכך תתייתר בקשת הריסת בית הכנסת.



על פי החלטת בג"ץ, המבנה היה אמור להיהרס ביום שישי שעבר, אולם למשטרה ניתנה ארכה לביצוע ההריסה עד יום שלישי הקרוב. השבוע פנה עו"ד קורינאלדי לבג"ץ וביקש להמיר את ההריסה באטימה בלבד עד שיתבררו ענייני הבעלות על הקרקע, שבבדיקת המינהל האזרחי. 
 
ההערכה היא שבני משפחת רבאח לא יעבירו את הבעלות על הקרקע ליהודים ללא הסכמה מפורשת של לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - מחשש לחייהם. מסיבה זו הוכנס לתמונה הנשיא לשעבר שמעון פרס, שנתבקש לנצל את קשריו אצל ראש הרשות כדי לפתור את הבעיה. 
 

כך או כך, גבאים ומתפללים בבית הכנסת בגבעת זאב כבר הכריזו כי ימסרו את נפשם כדי למנוע את הריסתו ואף הודיעו כי יש בידם האמצעים לעשות כן. "אני חושש שמישהו בפינוי עשוי להיפגע", אמר ל"מעריב־סופהשבוע" נדב תמיר, יועצו של פרס, "הנשיא לשעבר משתדל בעבור בית הכנסת ופועל כדי להציל חיי אדם, לא בגלל הפן הפוליטי", ביקש תמיר להבהיר. עם זאת, הוא מזכיר כי עד כה לא נרשמו הצלחות באפיק הזה.