תדהמה בליכוד: שרת התרבות והספורט מירי רגב החליטה שלא להתמודד על תפקיד יו"ר מרכז הליכוד. הבחירות אמורות להתקיים ב-29 בנובמבר וההרשמה לתפקיד תפתח ביום ראשון הקרוב באמצעות ועדת הבחירות של הליכוד.



גורמים בסביבתה של השרה רגב אמרו הערב כי ההחלטה שלא להתמודד אינה קשורה להחלטת מבקר המדינה, יוסף שפירא, לחקור את "פרשת הג'ובים" שנחשפה בערוץ 10 וטענו כי ההחלטה שלא להתמודד גמלה בליבה של השרה בשבועות האחרונים עוד לפני שהתפוצץ התחקיר.



לדברי אותם גורמים השרה רגב הודיעה לאחרונה על החלטתה שלא להתמודד לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד לבכירים בסיעה ביניהם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נשיא בית המשפט העליון של הליכוד, השופט מיכאל קליינר וגורמים נוספים במפלגה, עוד לפני שהתפרסם התחקיר בערוץ 10. "השרה נתונה לעומס בלתי רגיל של עבודה מהבוקר עד הערב ועל כן היא הגיעה למסקנה שתתקשה למלא את תפקידי השרה וגם תפקיד כמו יו"ר מרכז הליכוד", הוסיפו מקורביה.



עוד אמרו מקורביה כי "אם השרה היתה מתמודדת היא היתה לוקחת את התפקיד בהליכה. הפשרה האחרונה רק הגבירה את התמיכה בה בקרב אנשי הליכוד". רק לאחרונה ברשת הפייסבוק נפתחה קבוצת תמיכה בשרה רגב הקוראת למינויה לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד.




קבוצת תמיכה במירי רגב. צילום מסך



על תפקיד יו"ר מרכז הליכוד במקום השר לשעבר דני דנון שהתמנה לתפקיד שגריר ישראל באו"ם צפויים להתמודד יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ דוד אמסלם סגן הפנים, שר ירון מזוז, ועוד מספר פעילים ותיקים במרכז הליכוד. חבר הכנסת אמסלם מתכוון לכנס ביום שני מסיבת עיתונאים בכנסת שבה יודיע רשמית על התמודדותו. כל מתמודד יצטרך לשלם אגרת רצינות בסך של כעשרת אלפים שקלים. 



ח"כ הנגבי הגיב בעמוד הפייסבוק שלו על החלטתה של רגב להסיר את מועמדותה והבהיר כי הוא המועמד המוביל לתפקיד: "נכון לעכשיו, נותרתי היחיד שהודיע רשמית ופומבית על מועמדותו לתפקיד זה. אני מניח שבימים הקרובים יצטרפו מועמדים נוספים. 3,800 חברות וחברי מרכז הליכוד יכריעו בחודש הבא מי ינהיג את המוסד העליון של תנועת הליכוד. בשתי הפעמים הקודמות בהן התמודדתי לכהונה נכבדה זו, בשנת 1998 ובשנת 2003, זכיתי לתמיכתם הגורפת של מרבית החברים. אני מאמין שגם הפעם אזכה לאמון המרכז, ואצעיד אותו לעמדת השפעה ומעורבות ממשית בחיי התנועה והמדינה".



 

השרה רגב הודיעה הערב על החלטתה להסיר את מועמדותה בהתמודדות הקרובה לכהונת יושב ראש מרכז הליכוד. נכון לעכשיו, נותרתי היחיד...

‎Posted by ‎Tzachi Hanegbi - צחי הנגבי‎ on‎ שישי 13 נובמבר 2015


"איזה זבל"



כזכור, שרת התרבות מירי רגב נשמעה בהקלטה שנחשפה בחדשות 10 אומרת על היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שמנע ממנה את עצירת התקציב לתיאטרון "אל-מידאן": "חבל שהיועץ המשפטי לממשלה שבועיים אחרי להוציא דיון שהיה אצלו לפני שבועיים. עשו פה סיבוב עלינו, אה, החארות שמה. "וינשטיין עוצר את התערבות רגב בתרבות". הוא לא עוצר שום דבר... איזה זבל", נשמעת רגב אומרת בהקלטה.



בתחקיר שפורסם על רגב במהדורה, שכונה "יומן הג'ובים", נחשפה מחברת שנכתבה על פי הנטען על ידי העוזר האישי של רגב, איתן כהן, ובה הוא מציע למנות לתפקידים שונים במשרד התרבות והספורט - פעילי ליכוד מרכזיים. על פי הכתבה, מרבית התוכניות והמינויים לא יצאו אל הפועל.