שר הביטחון משה יעלון, התראיין הבוקר (ראשון) בגל"צ והתייחס למתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בפריז: "בהחלט מדובר באירוע שישפיע על אירופה, כפי שהשפיעו אירועי 11 בספטמבר על ארצות הברית". 
לטענת יעלון, "הדמוקרטיות המערביות יצטרכו לשנות את האיזון הקיים בין השמירה על הביטחון להגנה על זכויות האדם. למדינות שנלחמות בטרור אין ברירה אלא להעביר את האיזון לכיוון הביטחון". הוא אמר כי הצעדים יבוא לידי ביטוי בבדיקות דרכונים קפדניות, שמירה ובדיקה בכניסה למקומות ציבוריים, כמו כן האזנות לאזרחי צרפת, פעילות שלא ננקטה עד היום. "אנו כמנוסים בלחימה בטרור, רגילים לזה. הדמוקרטיות המערביות יצטרכו לכלול את הצעדים הללו כדי להגן על עצמן", הסביר יעלון.

באירופה ערים למציאות
לשאלה עד כמה האירופים היו ערים או היו מודעים לתרחיש, השיב שר הביטחון כי "שרי ההגנה והפנים באירופה ערים מאוד למציאות. בכל פגישה שלנו הם העלו בדאגה את העובדה שבני ארצם, מוסלמים או מתאסלמים יצאו להילחם בסוריה ובעיראק והצטרפו לארגוני טרור וחזרו חזרה לאירופה. יש פה פרצה גדולה והיא טורקיה, דרכה הם נכנסים לאירופה. הטיפול בנושא החל אך הוא אינו מספיק". עוד הוסיף: "באירופה הבינו שיש סכנה, אך יש לנקוט בצעדים שהיה כדאי לנקוט בהם קודם לכן, כמו למשל החוק שמאפשר לחימה יעילה יותר בטרור כדי להגן על הדמוקרטיה". 

היום שאחרי, שוטרים חמושים ברחובות פריז. צילום: רויטרס
 
על הלחימה בארגון המדינה האסלאמית, אשר לקח אחריות על הפיגועים הקשים בבירת צרפת, אמר: "לא בכדי נוצרו קואליציות בהן שותפות מדינות אירופה שנלחמות בדאעש על אדמת עיראק וסוריה. ישנו שיתוף פעולה מודיעיני כדי להילחם בטרור, גם מבחינת קהילות המודיעין - שיתוף הפעולה קיים ומנע הרבה פיגועים". אך בתוך אירופה, הדגיש יעלון "התנועה היא חופשית ואפשר להגיע כמעט לכל מקום ללא בדיקה, בדיקה שיהיה חשוב לבצע גם לבאים מטורקיה וגם מול מדינות אחרות". 

"זה זמן חיבור"
כמו כן התייחס יעלון לקואליציות שפועלות בעיראק ובסוריה בהובלת ארצות הברית ולכניסת פוטין נשיא רוסיה למשחק: "המדינות הללו יצטרכו לשאול עצמן האם לפעול עם כוחות גם על הקרקע או לא ולמי לסייע, יש הרבה שנלחמים בדאעש בפנים. האם לעזור להם, לחזק אותם ולחמש אותם".
לגבי קריאות מסוג "אמרנו לכם", שנשמעות בקרב הציבור בישראל, בהתייחס לפיגועים הנוראיים, אמר: "זו לא שעה של התחשבנות, אלא של חשבון נפש. שרי החוץ מדברים איתנו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני כאילו הוא מקור כל צרות העולם, ואולי זה מגוחך כי כל מה שקורה בסוריה ואיראן - אין לו קשר אלינו. אך כולנו באותה סירה - המדינות הדמוקרטיות המערביות. זה זמן חיבור של כולם כדי להילחם בתופעה שהיא איום על הציוויליזציה המערבית לא רק על צרפת".