סיעות הקואליציה סיכמו הערב (ראשון) להעביר את חוק הגיוס החדש בשלוש קריאות עד ה-25 בנובמבר, בכך הוסר האיום של יהדות התורה שלא לתמוך בתקציב אם לא יאושר בשלוש קריאות עוד השבוע. התיקון לחוק הגיוס הקיים יבטל את הסנקציות הפליליות כלפי חרדים שלא יתגייסו.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ברך על הסיכום: "אין זה ראוי שחוק כזה יקודם בשלוש קריאות בתוך שבוע אחד. הכנסת צריכה לכבד את עצמה ולקיים דיונים רציניים ועמוקים בחוק ולא לשמש כמעין חותמת גומי".



חוק הגיוס יאושר מחר במתכונתו החדשה בקריאה ראשונה. בתגובה אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב אורי רגב: "האחריות להעברת חוק ההשתמטות מוטלת בראש ובראשונה על הליכוד, כולנו והבית היהודי. הן מוכרות את השוויון בנטל למען המשך קיומה של הקואליציה הרעה הזו תוך התעלמות מוחלטת מרצון הרוב המכריע של הבוחרים שלהן".



לדברי רגב המערכת הפוליטית יודעת שמדובר בחוק שמתבסס על אפליה. "המערכת הפוליטית כולה גם יודעת שזהו חוק בלתי חוקתי שעתיד להיפסל בבג"ץ. שוב מתברר שאין גבולות למכירת החיסול של ערכי הציונות שנתניהו והליכוד מוכנים לערוך למען שימור שלטונו. מפתיע ומצער מאוד שבנט וכחלון מצטרפים אליו", הוסיף רגב.



רגב ציין עוד כי "הפוליטיקאים החרדים מוכיחים שוב עד כמה הם דואגים רק לאינטרסים הצרים של המפלגות שלהם ועד כמה לא אכפת להם מכלל החברה הישראלית. גפני, ליצמן ודרעי פועלים גם בניגוד מוחלט לאינטרס של החברה החרדית להשתלב בשירות ובעבודה ולפתור את בעיית העוני הכבד. ההסבר הסבר היחיד להצעת החוק שלהם היא הרצון לשמר את הבוחרים כשהם עניים, תלויים ונשלטים".



בתוך כך, פרסם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו פוסט, ובו כתב: "מכתב הכניעה והבושה! נתניהו, כחלון, בנט ודרעי מתחייבים לפטור את החרדים מגיוס ולפגוע בצעירים שמשרתים בצה״ל ושמוכנים למות למען מדינת ישראל. הגיע הזמן שכל צעיר שמגיע לגיל 18, חילוני או חרדי, יהודי או ערבי, ישרת בשרות צבאי או אזרחי ויתרום למדינת ישראל".



 

מכתב הכניעה והבושה!נתניהו, כחלון, בנט ודרעי מתחייבים לפטור את החרדים מגיוס ולפגוע בצעירים שמשרתים בצה״ל ושמוכנים למות ל...

Posted by ‎Avigdor Liberman - אביגדור ליברמן‎ on Sunday, November 15, 2015