ד"ר יריב בן אליעזר, נכדו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון, זועם על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה, שלא מתכוונים להגיע לטקס האזכרה הממלכתי לסבו בשל ההצבעות על תקציב המדינה, ושוקל להחרימו אם בסופו של דבר כן יגיעו.



בראיון לניב רסקין בגלי צה"ל אמר הבוקר (שני) בן אליעזר כי חברי הממשלה מעדיפים לחלק את השלל מאשר לחלוק כבוד לראש הממשלה הראשון.



לאחר מכן אמר כי גם אם ראש הממשלה והשרים יגיעו בסופו של דבר לאזכרה, לא בטוח שהוא יבוא: "ההתנהלות של שרי הממשלה לא מכבדת את סבא שלי. אם הממשלה מאיימת להיעדר מהאזכרה של ראש הממשלה הראשו של מדינת ישראל - אפילו אם זה רק עלה כרעיון - זה רק מראה את גודל התיעוב של הממשלה. אני לא שונא אישית את כל מי שיושב בממשלת נתניהו, אבל בקשר לאזכרה הנוכחית - ההתנהגות שלהם מכוערת ומבזה את כבודו של סבי".



האזכרה לבן גוריון ולרעייתו פולה תתקיים ביום רביעי בחלקת הקבר של בני הזוג בשדה בוקר. אתמול הביעו חברי אופוזיציה מחאה על כך שנתניהו, השרים וחברי הכנסת של הקואליציה לא יגיעו לאזכרה. 



יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שב ותקף הבוקר, בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, את הממשלה על כך שאיש מנציגיה, כולל ראש הממשלה, לא ישתתפו באזכרה הממלכתית: "אני רוצה לצאת בקריאה חוזרת וברורה לראש הממשלה וליו"ר הכנסת – אל תפקירו ותבזו את זכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ז"ל. זו חרפה שאף נציג מהממשלה לא ישתתף באזכרתו. איבדתם את הכבוד לסמלי המדינה?"



"תעצרו ביום רביעי את ההצבעות על התקציב ותאפשרו לנציג הממשלה ולחברות וחברי הכנסת להשתתף באזכרה לזכרו", אמר הרצוג.



ח"כ ציפי לבני אמרה: "בן גוריון היה מנהיג שחלק מהחלטותיו שנויות במחלוקת וחלקן בלתי נסלח אבל יש את עקרון הממלכתיות. יש מדינה ויש ראש ממשלה שמייצג את כלל אזרחי ישראל. גם אם בן גוריון היה מנהיג של מפלגת אחרת הוא היה ראש ממשלה של ישראל ותחום על מגילת העצמאות".



ח"כ עמיר פרץ אמר בישיבה, כי למרות ההצבעה על התקציב חייבים לשלוח נציגות של חברי הכנסת של המחנה הציוני להשתתף באזכרה לזכרו של בן גוריון: "אנחנו חייבים להציל את כבודם של נבחרי הציבור אל מול ההתנהגות המבזה והאנטי ממלכתית של הממשלה, גם אם הקואליציה תנצל זאת בהצבעות".



גורמים בקואליציה אמרו אתמול כי האופוזיציה הסכימה לקיים ביום רביעי הפסקה של שלוש שעות בדיונים, על מנת לאפשר לראש הממשלה ולשרים להשתתף בטקס האזכרה לבן גוריון בשדה בוקר. אולם, באופוזיציה לא הסכימו לוותר על חלק מאלפי ההסתייגויות שהגישו לתקציב, ובכך, עלול להיווצר מצב שבו ההצבעה על התקציב תגלוש ליום שישי, מה שעשוי להוביל להפלת הממשלה. עוד נמסר מהקואליציה כי צחי הנגבי ינסה בכל זאת למסור פתרון שיאפשר את השתתפות ראש הממשלה באזכרה.



יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, פנתה כבר בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי והזהירה כי בעקבות ההצבעות במליאת הכנסת על אישור תקציב המדינה לא יוכלו חברי הכנסת להשתתף באזכרה ולכן הציעה לו לאחד שורה של הצבעות כדי שחברי כנסת יוכלו לכבד המעמד.



מיכאלי תקפה את נתניהו ואמרה כי "הנגבי דחה את הצעתי הנדיבה בשם סיעות האופוזיציה לאחד את ההצבעות, וכתוצאה לא ראש הממשלה ולא אף אחד משריה ישתתפו באזכרה. לא בפעם הראשונה רה"מ מפגין את יחסו הגמיש להיסטוריה ומעדיף את שרידותו הפוליטית על פני כל כבוד לעבר, כי אצלו ההווה מקדש את כל האמצעים".



בתגובה נמסר מלשכת ראש הממשלה: "הנושא טרם נסגר סופית. אנו מנסים למצוא פתרון בגלל ההצבעות על התקציב ביום רביעי". גורמים בקואליציה אמרו כי ראש הממשלה מייחס חשיבות רבה להשתתפותו באזכרה לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, והוא מקווה כי האופוזיציה תנהג בעדינות ותאפשר לו זאת.