הפיגוע האחרון בפריז הפך להיות, כצפוי, מרכז השיח הציבורי, כשגם בכנס של אוניברסיטת אריאל עסקו בנושא, שמעסיק את העולם בימים האחרונים.


מי שהתייחס בצורה תקיפה ואף הביא דוגמאות מישראל למצבה של צרפת, היה שר החינוך, נפתלי בנט, שנאם במהלך האירוע ואמר: "אם צרפת היום היתה מציעה חצי מפריז למוסלמים - האם זה היה מפחית את הטרור או מעודד אותו?



"אם היתה משחררת מחבלים, האם זה היה מפחית או מעודד? הטרור הוא לא בגלל שהפלסטינים איבדו את התקווה אלא בגלל שיש להם תקווה. מדינה פלסטינית היא התקווה שלהם. היא חלק מרכזי בתוכנית השלבים שלהם. אם נעצור להם את התקווה לתוכנית השלבים- המוטיבציה לטרור תרד. מדינה פלסטינית בשומרון היא טעות אסטרטגית שיש לעקור".


לאחר מכן הוסיף: "או שאתם תהיו כאן, באריאל, או שדאעש יהיו. נפתחה מלחמת עולם בין האסלאם הרדיקלי לבין העולם החופשי".

בנט גם מתח ביקורת על חבריו לקואליציה ועל חברי האופוזיציה: "הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך במדינה פלסטינית. גם ליברמן תומך במדינה פלסטינית. יאיר לפיד תומך באימוץ היוזמה הסעודית. כך מוליכים את מדינת ישראל ואת העולם שולל - לעולם לא נקים בלב ארץ ישראל מדינה פלסטינית. נקודה. בואו נפסיק להסביר את הטרור: מי שמחפש סיבות לטרור, נותן סיבות לטרור. כשאנס מבצע אונס - אנחנו לא מנסים להבין אותו. אנחנו מענישים אותו. נלחמים בתופעה שלו". 

"למדתי להקשיב לדעות המלומדים - ולעשות מה שהשכל הישר אומר. מלחמה בטרור יוצרת הרתעה. הרתעה מונעת טרור. ככה זה, בלי דוחות ובלי מחקרים. זה מאד פשוט". לאחר מכן עקץ ואמר: "אני זוכר את עצומת בכירי הביטחון למען נסיגה מהגולן, אני גם זוכר את אותם חברים מסבירים לנו שההתנתקות תביא ביטחון לישראל. גם אנשי ביטחון היו בעד עסקת שליט, שעוד לא התחלנו אפילו לשאת בתוצאותיה. במקום לכתוב עצומות של בטחוניסטים - אני מציע שנילחם בטרור. במקום שביטחוניסטים יסבירו לנו מדוע צריך לברוח מחבלי ארצנו – אני מציע שניאחז בארץ הקטנה והבטוחה שלנו. במקום שהביטחוניסטים יסבירו לנו שאין בעיה לשחרר מחבלים – אני מציע שנאמר בקול ברור – לא משחררים לעולם מחבלים״.