שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, נאם בכנס אילת לעיתונות, והתייחס לסדרת אירועי הטרור בפריז, ליחסי ארצות הברית-ישראל ולשחרור הקרוב של ג'ונתן פולארד בשבת. 
 
"האירועים הטרגיים שהתרחשו בפריז הם מתקפה על האנושות כולה. צרפת היא חברה שלנו ואנו עומדים לצידה ברגעיה הקשים. ארצות הברית תעזור לצרפת לצאת נגד הטרור ודאעש", ציין שפירו.

לדבריו, "כפי שהנשיא אובמה אומר, יקח זמן לנצח במלחמה נגד דאעש. אנחנו צריכים להגביר את מאמצינו במלחמה נגדם. המלחמה נגד דאעש רק מחזקת את האינטרס המשותף של ישראל וארצות הברית".


בהמשך דבריו, התייחס שפירו ליחסי שתי המדינות: "הרבה נכתב על חילוקי הדעות בין המנהיגים שלנו, אך היחסים בינינו נשארים חזקים גם אם יש חילוקי דעות. הפגישה בשבוע שעבר בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא אובמה היתה חשובה ועסקה בנושאים מהותיים כמו הסדר הגרעין עם איראן. אנחנו מאמינים שההסכם ימנע מאיראן לפתח גרעין. ראש הממשלה מאמין שלא מדובר בהסכם טוב אבל אנחנו ממשיכים הלאה".

"המנהיגים שוחחו גם על האיומים האחרים שקשורים לאיראן, כמו התמיכה שלה בחיזבאללה והמעורבות שלה במלחמה בסוריה", ציין שפירו. "אנחנו נמשיך לשתף פעולה עם ישראל כדי להתמודד עם האיומים השונים הקשורים לאיראן וגם אלו שאינם קשורים אליה. המנהיגים לא נתנו לגישותיהם השונות בנושא ההסכם האיראני להפריע לרצון לשתף פעולה ולמחויבות לברית בין ארצות הברית לישראל. האופציה הצבאית נגד איראן תמיד תישאר כאופציית פעולה".


שותפו המועדף של אובמה לאכילת לביבות, הנשיא ראובן ריבלין. צילום: אריק סולטן

השגריר שפירו דיבר בהרחבה על המצב הביטחוני בישראל: "אני רוצה לחזק את אמירתו הסולידרית של אובמה - אין הצדקה לאלימות נגד אזרחי ישראל. אנחנו מגנים שימוש בכל סוג של אלימות, רקטות, אבנים, רובים וכל סוג אחר של נשק. לישראל יש את הזכות והחובה להגן על עצמה. כל הצדדים סובלים במצב הנוכחי לכן אנחנו צריכים למצוא פתרונות משותפים. הנשיא אובמה מבקש לחזור לנתיב הדברות".

"אנחנו אמנם לא נגיע לפתרון שתי המדינות בכהונה של אובמה. אבל אנחנו צריכים להשאיר את החמצן לפתרון הזה. אנחנו מפצירים בשני הצדדים לנקוט בצעדים עד למו"מ הבא. חוסר האמון בין המנהיגים מחלחל לעמים", הוסיף שפירו.

בנוגע להחלטת האו"ם לסימון מוצרים מההתנחלויות אמר שפירו: "העמדה שלנו באשר להתנחלויות ברורה ולא השתנתה - אנו מתנגדים להם. אך מנגד, אנחנו מתנגדים להחרמות מכל סוג נגד ישראל. אנחנו לא רואים את סימון המוצרים כחרם - זה מידע שמסופק לצרכנים והם יכולים להחליט לבד. כל עוד ישראל ההתנחלויות ממשיכות זה לא יהיה מפתיע אם יהיו תגובות כמו סימון מוצרים".

שפירו התייחס גם לשחרורו הקרוב של פולארד ואמר, "זו לא סוגיה פוליטית אלא משפטית. הוא ביצע פשע רציני ומילא את עונשו". שפירו סירב לדבר על מערכת היחסים האישית הקשה בין הנשיא אובמה לנתניהו אך על פגישת נתניהו אובמה דיבר בצורה לקונית בעוד שעל הפגישה המתקרבת בין אובמה לנשיא רובי ריבלין אמר כי :" הנשיא ריבלין הדגים אומץ יוצא דופן ומנהיגות כשהוא נלחם בקיצונים ומקדם סובלנות וערכים דמוקרטיים בתקופה מאתגרת בישראל". אני יודע" הוסיף שפירו, "שאובמה מצפה לראותו  כדי לדון איתו בנושאים אלה וחלוק איתו לטקס בקבלת הפנים לכבוד חג החנוכה".