שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס הערב (שני) להתנהלות ה"סהר האדום" הפלסטיני, שלא סייע לאזרחים הישראלים שנפגעו בפיגוע בעתניאל שבדרום הר חברון, ואמר למזכ"ל האו"ם באן קי מון כי "אמבולנס שלא מסייע לאזרחים שנפגעו הוא סייען טרור". 



דנון פנה למזכ"ל האו"ם בדרישה לגינוי פומבי של הסהר האדום הפלסטיני, בשל העובדה שהאמבולנס של הארגון שהיה בזירת הפיגוע בשישי האחרון לא טיפל בפצועים הישראלים ואמר כי "מדובר בהתעלמות בוטה מכל ערכי המוסר האוניברסליים ובזלזול בוטה בחיי אדם".



בפנייתו ציין דנון כי העובדה שאמבולנס של ה"סהר האדום" הפלסטיני לא טיפל בפצועים הינה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, ושל הפדרציה העולמית של הצלב האדום: "מדובר בהתעלמות בוטה מהמחויבות המוסרית של הארגון כלפי כל פצוע באשר הוא".




זירת הפיגוע בעתניאל. צילום: יאיר דהן



את דבריו אמר השגריר לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה אותו להגיש תלונה למזכ"ל האו"ם בנושא. ההנחיה של נתניהו מגיעה בעקבות הבקשה לפנות בדחיפות לצלב האדום הבינלאומי בג׳נבה, בדרישה שהסהר האדום הפלסטיני יערוך חקירה מידית ורצינית וינקוט בצעדים מחמירים נגד האחראים לכך.



כזכור, בשיחה שהגיעה למוקד מד"א מיד לאחר פיגוע הירי סמוך לעתניאל בו נהרגו יעקב ונתנאל ליטמן ז"ל, נשמע אחד מיושבי הרכב מספר כי אמבולנס של הסהר האדום הגיע למקום, לא הגיש עזרה לפצועים והמשיך בנסיעתו. בצה"ל ובמד"א אמרו כי הדברים נבדקים וגורמים פלסטינים טענו כי הסהר האדום המשיך בנסיעתו בתגובה לפעילות צה"ל בחברון במהלכה נעצר המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מיצד, בו נפצע ישראלי באורח בינוני.




משפחת ליטמן בהלווית יעקב ונתנאל ליטמן ז"ל. צילום: מרק ישראל סלם