ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים (חמישי) בפייסבוק לשני הפיגועים שבוצעו היום בתל אביב וגוש עציון. 



"הטרור הרצחני היכה היום בגוש עציון ובתל אביב. לבי עם משפחות הנרצחים ואני שולח רפואה שלמה לפצועים. מאחורי הפיגועים האלה עומד האיסלאם הקיצוני המבקש להשמידנו, אותו איסלאם קיצוני שהיכה בפריז ומאיים על אירופה. מי שגינה את הפיגועים בצרפת צריך לגנות את הפיגועים בישראל – זה אותו טרור. מי שלא עושה זאת – מתנהל בצביעות ובעיוורון".



נתניהו כתב עוד כי "אנו מנהלים מאבק עיקש בטרור והפעילות המאומצת שלנו מצליחה לסכל פיגועים רבים וקשים הרבה יותר". לדבריו, כמעט כל המחבלים שפוגעים בנו בגל הטרור הזה – נהרגים או נעצרים. "אין חסינות למחבלים: אנחנו נסגור איתם חשבון, נגבה מחיר מהמשפחות שלהם, נהרוס את בתיהם ונשלול את תושבותם. הכלל שקבעתי: להרוס כל בית של מחבל ולכתר כל מקום ממנו יוצא הטרור", כתב.



ראש הממשלה הוסיף כי המאבק הזה לא התחיל אתמול ולא יגמר מחר: "אנחנו נאבקים בטרור כבר מאה שנה והמאבק יימשך בנחישות: שליטה בשטח, המשך פעילות המעצרים והמסתערבים, תגבור כוחות מאסיבי, כניסה לכפרים ולעומק השכונות, הריסת בתי מחבלים וסיכול תשתיות טרור".



בסיום דבריו כתב ראש ההמשלה: "אני לא מהסס מלקדם כל צעד אפקטיבי למען ביטחון ישראל. מי שלא ילמד את הלקח מול העוצמה שאנחנו מפעילים כעת, ישלם מחיר כבד יותר".  



ראש הממשלה קיים הערב הערכת מצב ביטחונית  עם ראשי מערכת הביטחון ובהם גורמי צבא, משטרה ושב"כ. בין היתר נדונו דרכי פעולה בנפת חברון ממנה יצאו מרבית המפגעים לאחרונה. 



בנוסף, נדונו צעדים נגד ישראלים שמעסיקים או מסיעים שוהים בלתי חוקיים.