ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, סיכומו הערב על הגברת מבצעי האכיפה של המשטרה נגד שוהים בלתי חוקיים, זאת בעקבות הערכת מצב שקיים ראש הממשלה בנוכחות ראשי מערכת הביטחון ובהם גורמי צבא, משטרה ושב"כ. 



הסיכום בין נתניהו לארדן בא בעקבות הפיגוע שאירע היום בבית פנורמה בתל אביב, עם כי יש לציין כי המחבל שביצע את הפיגוע אינו שוהה בלתי חוקי והיה לו היתר עובדה בישראל. 



בנוסף החליטו השניים על קידום חקיקה שתחמיר עוד את הענישה על מעסיקים, מלינים ומסיעים של שבח״ים.



מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה לשני הפיגועים ברשתות החברתיות ותקף את העולם על כך שאינו מגנה את הטרור נגד ישראל באותה מידה שעשה זאת לגבי הפיגועים בצרפת.



"הטרור הרצחני היכה היום בגוש עציון ובתל אביב. לבי עם משפחות הנרצחים ואני שולח רפואה שלמה לפצועים. מאחורי הפיגועים האלה עומד האיסלאם הקיצוני המבקש להשמידנו, אותו איסלאם קיצוני שהיכה בפריז ומאיים על אירופה. מי שגינה את הפיגועים בצרפת צריך לגנות את הפיגועים בישראל – זה אותו טרור. מי שלא עושה זאת – מתנהל בצביעות ובעיוורון".



נתניהו כתב עוד כי "אנו מנהלים מאבק עיקש בטרור והפעילות המאומצת שלנו מצליחה לסכל פיגועים רבים וקשים הרבה יותר". לדבריו, כמעט כל המחבלים שפוגעים בנו בגל הטרור הזה – נהרגים או נעצרים. "אין חסינות למחבלים: אנחנו נסגור איתם חשבון, נגבה מחיר מהמשפחות שלהם, נהרוס את בתיהם ונשלול את תושבותם. הכלל שקבעתי: להרוס כל בית של מחבל ולכתר כל מקום ממנו יוצא הטרור", כתב.



ראש הממשלה הוסיף כי המאבק הזה לא התחיל אתמול ולא יגמר מחר: "אנחנו נאבקים בטרור כבר מאה שנה והמאבק יימשך בנחישות: שליטה בשטח, המשך פעילות המעצרים והמסתערבים, תגבור כוחות מאסיבי, כניסה לכפרים ולעומק השכונות, הריסת בתי מחבלים וסיכול תשתיות טרור".



בסיום דבריו כתב ראש ההמשלה: "אני לא מהסס מלקדם כל צעד אפקטיבי למען ביטחון ישראל. מי שלא ילמד את הלקח מול העוצמה שאנחנו מפעילים כעת, ישלם מחיר כבד יותר".