ממשלת האחדות הולכת ומתרחקת :ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון)  ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כי גם אם הממשלה תורחב, לא יהיה זה על חשבון הבית היהודי.



ראש הממשלה אמר את הדברים בפורום ראשי מפלגות הקואליציה, שהתכנס לאחר ישיבת הממשלה. בכך ביקש נתניהו להרגיע את בנט ואת מפלגתו בעקבות שורת פרסומים על הרחבת הממשלה עם המחנה הציוני, על חשבון הבית היהודי. 



אתמול התעוררה סערה במחנה הציוני בעקבות פנייתו של ח"כ איתן ברושי ליו"ר המפלגה יצחק בוז'י הרצוג להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. ברושי שלח  מכתב להרצוג בו כתב כי עתה, לאחר אישור תקציב המדינה, כניסה של המחנה הציוני לממשלה יכולה לדבריו "לעצור את הדהירה של הממשלה למדינה דו לאומית". 



ח"כ ברושי אמר למעריב כי שוחח בנושא זה עם בכירים בליכוד ועם בכירים בעבודה ומצא בשני הצדדים אוזן קשבת למהלך. עם זאת אמר כי נתניהו הוא זה שצריך לפנות להרצוג ולהזמין אותו להצטרף לממשלה על בסיס קווי יסוד חדשים ועל בסיס תמיכה ברעיון שתי המדינות: "נתניהו הכריז מספר פעמים כי הוא תומך ברעיון שתי המדינות ומוכן למשא ומתן מדיני ללא תנאים מוקדמים. עתה, משהתקציב מאחורינו, הגיע השעה לבחון את רצינות כוונותיו. ברור לנו שהוא לא יוכל לקדם את הרעיונות האלה בהרכב הנוכחי של ממשלתו. לשם כך הוא צריך אותנו והשאלה היא האם אנו רוצים להיות גורם משפיע על דמותה ועל אופייה של המדינה או להמשיך ולעסוק בהצעות לסדר ובהגשת שאילתות בכנסת".



"אנו עומדים בפני הכרעות גורליות ולכן צריך להקים ממשלה משותפת עם הליכוד ועם כולנו. אני מניח שבממשלה כזאת לא יישארו הגורמים הקיצוניים מימין ומשמאל אבל אני מאמין שיש לה רוב בציבור. אם מהלך כזה יבשיל יהיה צורך להביא אותו לאישור ועידת מפלגת העבודה ואני מאמין שיהיה לכך רוב", הוסיף ח"כ ברושי. 



לדבריו, המכתב לא תואם עם הרצוג מראש ולא נשלח מטעמו של יו"ר האופוזיציה. "הודעתי לו על הכוונה אבל אני לא צריך לקבל ממנו אישור לשלוח מכתבים", הוסיף. מלשכתו של הרצוג נמסר כי המכתב הגיע רק הבוקר לשולחנו של יו"ר המפלגה וכי הרצוג לא הזמין, לא תאם ולא ביקש את המכתב. עוד נאמר כי הרצוג יגיב על יוזמתו של ברושי בימים הקרובים.