רמז לבאות? בהתבטאות מדינית ראשונה מאז פשט את מדי צה"ל, אמר היום (שני) הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. גנץ דיבר בכנס "נלחמים בגזענות" מטעם קרן ברל כצנלסון.



גנץ הביע תמיכה בנאום בר אילן שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה אמר בבר אילן שהוא רוצה לחתור להסדר מדיני תוך שיקולי הביטחון הנדרשים ואני מסכים עם כל מילה שהוא אמר. וזה צריך לקרות".



לדבריו, "כל מי שטוענים טיעונים ביטחוניים משני צידי הקשת הפוליטית מסכימים שלצד המעשה הביטחוני נדרש מעשה מדיני, ואני אומר – GO AHEAD קדימה".



גנץ התייחס גם לקריאות במערכת הפוליטית לצאת למבצע חומת מגן 2 בעקבות גל הטרור ואמר כי "על צה"ל לפעול בכל מקום שבו הוא צריך, אין לו שום מגבלה לפעול בשום מקום. ככה זה כבר שנים, כל אימת שיש לנו מודיעין רלוונטי אנחנו פועלים".



בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא דרום אפריקה לשעבר וזוכה פרס נובל לשלום, פרדריק וילם דה קלרק, שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר האופוזיציה ומפלגת העבודה יצחק הרצוג, אשר נשאו דברים בנושא הגזענות בישראל.



הכנס מהווה את שיאו של פרויקט "המאבק בגזענות" שמובילה הקרן מתחילת השנה, ובמסגרתו הושק דוח השנאה, המנטר ביטויי גזענות, שנאה והסתה לאלימות ברשת.