ראש עירית נהריה ג'קי סבג מגדיר את החלטת ועדת הכספים ואת מה שעשו לו בליכוד בכל הנוגע למפת הטבות המס החדשה שאושרה, כבגידה. הוא הודיע כי הוא שוקל בעקבות המצב החדש שנוצר להפרד מתנועת הליכוד בה הוא חבר כמה עשורים. כאמור אתמול אישרה ועדת הכספים את מפת הטבות המס. מפה שתחילה זכתה למחאה של ערי הגליל המערבי ואז החליטו ראשי הערים למחות וראש הממשלה משך את ההחלטה. לאחר מכן באה מחאה של שאר ערי הגליל על משיכת ההחלטה ואתמול לאחר חודשים של דיונים, מריבות, ומאבקים פוליטיים, חברי ועדת הכספים בכנסת אישרו את המפה החדשה לפי יזכו יישובים בפריפריה להטבות מס. 



על פי החלטת חברי ועדת הכספים רשימת היישובים הנהנים מההטבה המורחבת והחדשה תעמוד כמו שנקבע בתחילה על 403 יישובים. במסגרת המהלך הוחלט כי הטבות המס יינתנו ליישובים על פי כמה קריטריונים שמעניקים ניקוד ליישובים, בהם ריחוק גיאוגרפי מהגבול וממרכז הארץ, קרבה לקו הגבול ורמה סוציו אקונומית.

בהתאם לניקוד שמחושב על בסיס הקריטריונים, צפויים שלושה מסלולים להטבות המס. הטבת מס של 7% עד תקרת הכנסה 132 אלף ש',  דרוג נוסף יהיה הטבת מס בגובה של 10% עד תקרת הכנסה 162 אלף ש', ויישוב עם הניקוד הגבוה ביותר יקבל 12% הטבת מס עד תקרת הכנסה בגובה של 192 אלף שקלים.


בעוד ראש עירית כרמיאל אריה אלדר בירך על ההחלטה היום ראש עירית נהריה זעם: "אני עומד בראשות עיריית נהריה כבר 3 עשורים. במהלך שנותיה, ידעה נהריה קרבות קשים אשר הביאו את תושבי העיר בפעמים רבות לתפוס מקלט מתחת לאדמה" אמר סבג.

"במלחמת לבנון השנייה הרגשנו את קרבתנו הרבה לגבול כאשר 800 קטיושות נפלו על העיר וגררו אחריהם הרס וחרדה ואף שילמנו את המחיר בגוף ובנפש. לאחר המלחמה, אלפים ביקשו לעזוב את העיר אך למרות זאת, ובזכות הטבת המס שניתנה לנו הצלחנו להביא לשגשוג ופריחה של העיר ולהגדיל את מספר התושבים בעשרות אלפים".

 וכאן עלה סבג למתקפה חסרת תקדים "תחושותיי ביום זה הן לא פחות מבגידה. אני מרגיש נבגד. נבגד כי עירי, שנתנה בבחירות האחרונות את רוב מוחץ לראש הממשלה בנימין נתניהו משלמת כעת באחוזי מס ההטבה. נבגד כי למרות שנהריה עומדת בכל הקריטריונים המזכים אותה בהטבת מס מלאה עדיין הוחלט בוועדת הכספים היום שההטבה שתינתן לנהריה תרד ל10% בלבד בתקרה של 165,000 לאחר שהיינו בתקרה של 240,00 עם 11%. לאור ההחלטה שהתקבלה היום בוועדת הכספים אני שוקל את פרישתי מהליכוד. בכירים בעיריות אחרות בגליל הגדירו את דברי סבג קיצוניים מוגזמים ותאטרלים.

אלדר התייחס גם הוא :״מזה קרוב ל-17 שנים מאז בוטלו הטבות המס (5%) אני נלחם לקבלת הטבות מס לתושבי כרמיאל. אחרי מלחמת לבנון השניה אחרי שכרמיאל הפכה בעצמה לעיר בקו עימות, דרשתי מהממשלה להסביר לי מדוע לא תקבל גם היא הטבות . לא קיבלתי תשובה והגשתי בג״ץ כנגד הממשלה , וכך עשו רשויות אחרות. הבג״ץ אילץ את הממשלה להכין תכנית חדשה המבוססת על קריטריונים אחידים וברורים. גם תכנית זו נתקלה בקשיים מול הממשלה והיום, סוף סוף, אחרי מאבק איתנים שניהלו כל ראשי הרשויות הנמצאות בתכנית, אושרה התכנית בועדת הכספים, עם שינויים קלים, שמיטיבים מעט עם כרמיאל , מעבר לתכנית המקורית. זו בשורה אדירה עבור תושבי כרמיאל״.
המתווה החדש מעניק לתושב כרמיאל שהשכר שלו עד 132.000 ש״ח משקל הנחה של 7% בנטו. משמעות הדבר כ-9000 ש״ח תוספת בשכר לשנה (כ-800 לחודש) כאמור כל אחד בהתאם לשכר שלו.