יעל כהן-פארן תושבע מחר (רביעי) כחברת כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני במקומו של דני עטר, שנבחר לאחרונה ליו"ר קק"ל. כהן-פארן, מקום שישי בתנועה, היא פעילה סביבתית ותיקה, ממייסדי וממובילי התנועה הירוקה. כהן-פארן היא המנכ"לית המייסדת של "הפורום הישראלי לאנרגיה", עמותה הפועלת לקידום אנרגיה בת קיימא, משנת 2007. בהובלתה הפך הפורום לאחד מארגוני החברה האזרחית המשפיעים ביותר בישראל ומבין מובילי המחאה הציבורית בנושא הגז הטבעי. 
כהן-פארן הנה פעילה סביבתית מובילה מזה 19 שנה. את פעילותה הציבורית החלה בארגון "מגמה ירוקה", שם שימשה גם מנכ"ל בין השנים 2002 עד 2006. היא ייצגה את ישראל בכינוסים בינלאומיים של האו"ם בנושאי פיתוח בר קיימא ומשבר האקלים.

הח"כית החדשה, בת 42, תושבת פרדס חנה, נשואה ואם לשלושה, היא האישה התשיעית ברשימת המחנה הציוני לכנסת ה-20, והאישה ה-32 בבית המחוקקים בכנסת זו.
כהן-פארן מסרה בתגובה: "אני נכנסת לתפקידי כחברת כנסת ביראת כבוד ועם שליחות של קידום תפיסת הקיימות. הבטחת ה'קיימות' היא הבסיס לחיים – המים שאנו שותים ומגדלים באמצעותם מזון, האדמה שמפירותיה אנו חיים, האוויר שאנו נושמים, השימוש המושכל במשאבי הטבע. הקיימות היא תפיסת עולם. היא אינה מוגבלת לעיסוק בהגנה על הסביבה, אלא נוגעת לכל תחומי החיים. אני מודה על הזכות להיות הנציגה הראשונה של התנועה הירוקה בכנסת ישראל ולכן האחריות המוטלת על כתפי רבה. מעתה לאג'נדה החברתית-סביבתית יש קול ברור".