יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (רביעי) בכנס שדרות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטענה כי אינו מצליח לעצור את גל הטרור.



לפיד טען כי עד כה נמנע מלתקוף את נתניהו והוסיף: "דוקרים אנשים ברחובות בסכינים, יש יותר ויותר פיגועי דריסה, ולראש הממשלה אין בעצם שום רעיון איך לעצור את הטרור. חודשיים נמנעתי מלתקוף אותו, אבל האיש שקורא לעצמו 'מר בטחון' לא יודע איך להתמודד עם ילדות בנות 14 עם מספריים".



לדברי לפיד, הדבר היחיד שאומר ראש הממשלה הוא שאין פרטנר. "אז אנחנו ניאלץ לחיות עם פלסטינים שדוקרים אותנו גם בחמישים השנים הבאות. נתניהו מוביל אותנו לזה שנמשיך לחיות עם הפלסטינים, אנחנו רוצים לחיות בלי הפלסטינים ברחובות שלנו, ויש לנו תכנית איך להגיע לזה", הוסיף לפיד.



לפיד התראיין לאחר שבוצע ניסיון פיגוע ירי ברחבת מערת המכפלה: כוח שנמצא במקום דיווח על קולות ירי, לא היו נפגעים באירוע.לאחר בדיקה עלה כי מדובר בירי של צלף. זוהתה פגיעה באחת המכוניות בחניה, הרכב ניזוק ולא היו נפגעים. הערכות הן כי הירי בוצע מאחת השכונות הסמוכות.



תושב שהגיע לרכבו שחנה סמוך למערת המכפלה זיהה פגיעת ירי בחלון הצידי, כשנגע בחלון הוא התנפץ לחלוטין. ככל הנראה מדובר בירי בודד מכיוון שכונת אבו סנינה.