ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) שלחה הערב (רביעי) מכתב לראשי הסיעות בכנסת שבו היא הודיעה על החלטתה להחרים כל פעולה פרלמנטרית שיזמו ח"כ אורן חזן (ליכוד) או ח"כ ינון מגל (הבית היהודי).



"לא אהיה נוכחת בנאומים שלהם ולא אשתתף בהצעות שלהם במליאה ובוועדות השונות. אני קוראת לכל ראשי הסיעות ולכל חברי הכנסת להצטרף אליי בהחלטה הזאת. יש גבול לביזיון של כנסת ישראל – והוא עובר ממש כאן", כתבה.



"בימים האחרונים יותר ויותר ישראלים שואלים את עצמם: יש מצב שאנחנו חולמים, או שכל זה קורה במציאות? כל יום אנחנו חושבים שזהו, הגענו לתחתית ואז צץ עוד חבר כנסת חסר בושה שמוכיח לנו שתמיד יש לאן להידרדר", הוסיפה.



לדבריה, "קצב האירועים מסחרר וכבר קשה לעקוב. מה היה לנו? ח"כ מגל מהבית היהודי מודה בפה מלא בהטרדה מינית של עובדת שלו ובזמן שהולכות ומצטברות עוד ועוד עדויות של נשים נגדו הוא אפילו לא שוקל להתפטר. חברים שלו חברי כנסת בכלל טוענים שהוא אח והקורבן בכל הסיפור הזה".



"ח"כ חזן מהליכוד לועג שוב ושוב במהלך ערב שלם לחברת כנסת המרותקת לכיסא גלגלים, שלא לדבר על המעורבות שלו בסרסור נשים ובהימורים והוא אפילו לא חושב, לרגע אחד, שהנוכחות שלו במשכן מבזה את כנסת ישראל", הוסיפה שפיר.



"יש בינינו חברי הכנסת הרבה מחלוקות: כלכליות, ביטחוניות, מדיניות, אזרחיות, ערכיות. זה מצוין. ככה עובדת דמוקרטיה בריאה. לעתים קרובות הטונים עולים ויש ויכוחים סוערים וגם זה בסדר גמור, כי לכל אחד מהצדדים אכפת באמת מהנושאים שעל הפרק. אבל פה מדובר בעניין אחר לגמרי: בדמותה של החברה הישראלית. במה שאנחנו כחברה מוכנים, או לא מוכנים, לקבל ולאפשר", כתבה ח"כ שפיר.



"זכותה של אישה על גופה, שיח מכבד בין בני אדם, שימוש הגון בכספי המסים של האזרחים כל אלה נמצאים הרחק מעבר לגבול של מה שאנחנו צריכים להסכים לספוג. זו האחריות שלנו לסמן איפה עובר הגבול", כתבה שפיר.