שר הביטחון משה בוגי יעלון הודיע הערב (רביעי) במליאת הכנסת כי בכוונת מערכת הביטחון לבנות גדר ביטחון הרמטית שתחצוץ בין חברון לקרית גת ומזרח לכיש. יעלון אמר את הדברים כתשובה להצעה לסדר שהגיש ח"כ מיקי זוהר עקב הידרדרות המצב הביטחוני בקרית גת.



השר בוגי יעלון: "בתשובה לטענתו של חבר הכנסת זוהר באשר לגדר ההפרדה הפרוצה שבין קרית גת לחברון, אנחנו מודעים לבעיה של הגדר ועכשיו עם אישור התקציב בכוונותינו לבנות גדר מסיבית יותר בדומה לגדר שעל גבול מצריים, זה ייקח קצת זמן אבל זה יקרה".



"בהחלט אני מזהה את האזור כנקודת תורפה, גם ביטחונית וגם פלילית – גניבות חקלאיות בעיקר באזור הזה ואני מקווה שכפי שאישרנו כרגע את התקציב נוכל לתת מענה מהיר. זה יקח קצת זמן לבנות אבל אנחנו יודעים, זה יקח בסדר גודל של שנה עד שנה וחצי לגמור את המכשול הזה ולהביא לשיפור במצב", אמר יעלון.



לדבריו "המצב הנוכחי, בוודאי שבקרית גת שספגה בגל הזה, כמו בכל מקום אחר בארץ, האזרחים נדרשים לגלות ערנות ולהגיב מהר. בסך הכל אזרחים מגיבים היטב, מגלים תושיה, אומץ לב כדי לגדוע כל פיגוע עם תחילתו".



"לצערנו", הוסיף יעלון, "לעיתים המחבל או המחבלים מצליחים לגרום לנזק משמעותי עד כדי מוות אבל ברוב מכריע של המקרים האירועים הללו מסתיימים בזה שיש לנו מינימום פצועים". עוד אמר שר הביטחון כי מרבית הפיגועים בתחומי הקו הירוק נעשים על ידי שוהים בלתי חוקיים. "למעשה איש מאלה שמקבלים מאתנו אישורי עבודה ועוברים את הבדיקה לא ביצע פיגוע. היה מקרה בתל אביב של מישהו שקיבל אישור לצרכים מיוחדים וביצע פיגוע - לא אישור עבודה ולא היה מועסק. נוכח העניין הזה כרגע נעצרו האישורים לצרכים מיוחדים. למעשה אפשר לומר שבעשור האחרון לא היה לנו ולו מקרה אחד של פיגוע שבוצע על ידי מישהו שיש לו אישור עבודה כי כדי לקבל אישור עבודה כמובן יש גיל, יש קריטריונים, יש בדיקה מאוד יסודית של שירות ביטחון כללי ומשטרת ישראל".



יעלון הדגיש כי הוא אומר את הדברים משום שלצערו ישנם מעסיקים בארץ שמעסיקים שוהים בלתי חוקיים. "אני מקווה שהאכיפה לגביהם והענישה תהיה כזו שלא יהיה כדאי להם להעסיק שוהים בלתי חוקיים".




ח"כ זוהר. צילום: ללא


כזכור, ביום שבת ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה שהתרחש בקרית גת, ברחוב דוד המלך. המחבל נמלט מהמקום ורק לאחר מספר שעות נתפס. לאור זאת הוצבו מחסומים בכניסות וביציאות מהעיר וכוחות גדולים של משטרת קרית גת, מרחב לכיש ומשטרת המחוז הדרומי ביצעו סריקות נרחבות אחריו ואף מסוק הועלה לאוויר והוקמו מחסומים באזור.



כאמור, בתום מבצע החיפושים הנרחב, כוחות הביטחון קיבלו הודעה על סיום האירוע. בהתאם להערכות, הסתתר המחבל בתחומי קרית גת ולא עזב את העיר. עם תפיסת המחבל הודיעה עיריית קרית גת כי הלימודים למחרת יתקיימו כסדרם. מהמשטרה נמסר כי המחבל נעצר ונתפס בחצר בית פרטי בקרית גת ברחוב דוד המלך בו בוצע פיגוע הדקירה. המחבל שנעצר הינו שוהה בלתי חוקי שככל הנראה עבד בעיר ומעצרו התאפשר לאחר סריקות נרחבות של מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כמו כן נתפסה הסכין ששימשה לפיגוע וכן שני חשודים שוהים בלתי חוקיים בחשד כי סייעו למחבל. השלושה הועברו לחקירת שב״כ ומשטרת ישראל.