הטבות המס שאושרו השבוע נתקלו בהתנגדות רבה מאוד, אולי כל השיטה בטעות יסודה? סגן שר השיכון, ח"כ ז'קי לוי בראיון מיוחד ל"מעריב אונליין".



"הטבות המס הן דרך טובה מאוד לקדם את הפריפריה", אומר ח"כ לוי. "זה רעיון שיזמתי בשנת 2005 עת כיהנתי כראש עיריית בית שאן. תכליתו אז כמו היום הייתה להביא אוכלוסייה חזקה ממרכזי הערים הגדולות לערי הפריפריה, לגרום לערי הפריפריה דוגמת בית שאן, חצור הגלילית וערד להתפתח ולצמוח, וזה מה שקרה. מאז אישור ההטבה, בית שאן, העיר בה אני מתגורר רשמה זינוק חד במספר האנשים שעברו להתגורר בה, זינוק של ארבעת אלפים נפש, ההטבה הוכיחה את עצמה מיד עם אישורה".



השבוע רשמת הישג גדול מאוד, כמנהיג המאבק לאישור הטבת המס לתושבי הפריפריה. מה דעתך על התבטאות ראש עיריית בית שאן שיצא בצורה חריפה כנגד ראש הממשלה?
"אני מעדיף להתרכז באנשים שנתנו לי רוח גבית להובלת המאבק הארוך והקשה הזה ולומר להם תודה על כל השבחים והאמונה. לאלו שבחרו לתקוף את ראש הממשלה, אני רוצה להזכיר לכולם שהאיש שאישר לי את ההטבה בשנת 2005 כשכיהן כשר האוצר הוא ראש הממשלה של היום, בנימין נתניהו. שיזכרו גם שזאת הפעם ראשונה שמביאים הצעה עם קריטריונים. מי שהוביל את מפת ההטבות בימים אלו הוא ראש הממשלה, אני רוצה להודות גם לשר האוצר, כחלון ויו"ר וועדת הכספים, הרב גפני. הובלת המהלך נעשתה בתיאום מושלם איתם, לא הובלתי את זה לבד, בלי שיתוף פעולה בינינו ההטבה לא הייתה מתקבלת. עד היום 180 יישובים זכו בהטבת המס ללא קריטריונים. ההטבה תוביל למצב בו 407 ישובים יזכו להטבה".



מה היה קורה אם הטבת המס לא הייתה עוברת השבוע בוועדת הכספים?
"להטבת המס יש השלכות רבות בכל הנוגע לחיזוק הפריפריה, אי אישורה היה פוגע באופן דרמטי בערי הפריפריה והיה מוביל לגל גדול של עזיבה לטובת מרכזי הערים. זה היה אסון עבורנו. את דברים אלו ציינתי במפגש עם ראשי הרשויות בכנסת והן במפגש עם תושבי הפריפריה שהגיעו לרחבת הכנסת, כדי לומר לנבחרי הציבור את שעל ליבם. ההפגנה הייתה מוצדקת ביותר, שכן חובתה של מדינת ישראל לסייע לתושבי הפריפריה ולדאוג שימשיכו להיות עוגן מחוץ למרכזי הערים".