"אופן התנהלותו של נתניהו אל מול גל הטרור היא קטסטרופלית"', כך אמר היום (שבת) יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, שתקף את התנהלות הממשלה והעומד בראשה אל מול גל הטרור הנוכחי. 



באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הלאומי הבימה בהנחיית עיתונאי מעריב בן כספית, התייחס  ליברמן למדיניות הממשלה ביחס לגל הטרור הנוכחי ויצא במתקפה חריפה נגד רה"מ, ואמר כי "אופן התנהלותו של נתניהו אל מול גל הטרור היא קטסטרופלית. כדי למגר את הטרור, אתה חייב לפגוע במקורותיו: המקור האידיאולוגי- קרי בהסתה, המקור הפיננסי והטיפול בפיקוד המבצעי. ברגע שיש למקורות הללו חסינות, אין לך שום סיכוי נגד הטרור". 



 ליברמו אף הצהיר ש"ללא ספק, צריך לחדש עכשיו את הסיכולים הממוקדים משום שזהו אמצעי אפקטיבי. הטרור ממשיך לחפור מנהרות ולייצר טילים ארוכי טווח. אין צורך לכבוש את עזה, אבל צריך ליזום ולשבש לטרוריסטים את שגרת החיים שלהם". 



יו"ר "ישראל ביתנו" ושר החוץ לשעבר התייחס גם למשבר בין רוסיה לטורקיה ואמר כי "הסכסוך בין פוטין לארדואן הוא לא סתם עוד סכסוך. יש לו השלכות מרחיקות לכת מבחינה גאופוליטית." בהקשר זה, הוסיף ליברמן כי "הסיכוי להגיע להסדר בסוריה שואף לאפס. הטורקים וארדואן תומכים בדאע"ש גם אם לא באופן גלוי, משום שהאינטרס הטורקי הוא לסייע למי שנלחם בכורדים ולתמוך בציר הסוני מול הציר השיעי". 



עוד אמר כי "יש תיאום מלא בין צה"ל לבין חיל האוויר הרוסי ומה שקרה בטורקיה, אין סיכוי שיקרה כאן". ח"כ ליברמן הוסיף גם כי "צרפת, מדינה נאורה והומאנית, ספגה מכה קשה בפיגועים בפריז, התהפכה לגמרי במדיניותה והכריזה על צו חירום בכל רחבי המדינה".



בהתייחסו לאפשרות ש"ישראל ביתנו" תצטרף לקואליציה, אמר ח"כ ליברמן כי "אנו קוראים למעבר מהכלה להכרעה וזה לא קיים אצל נתניהו' והמישור השני הוא בהקשר של דת-מדינה וכנראה שבתחום הזה, נתניהו מחויב יותר לחרדים. כך למשל, בוטל חוק השיוויון בנטל רק לאחרונה וחולקו מיליארדים לחרדים בתקציב האחרון על דברים הזויים. לכן "ישראל ביתנו" לא תצטרף ולא חשוב איזה תיקים נקבל". 

לסיום ציין ליברמן כי "כמפלגה, אנחנו בכיוון הנכון. בפעם הבאה, נרוץ לבד ולא נתאחד עם אף רשימה. להערכתי, ב-2016 תתקיימנה הבחירות הבאות".