יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, ייצא ביום שלישי הקרוב לביקור על בגרמניה, אליה יגיע בתפקיד רשמי, כיו"ר כנסת ישראל. מדובר בפעם הראשונה בחייו של אדלשטיין, בו ישהה על אדמת גרמניה.



אדלשטיין, דור שני לשואה, יגיע לביקור רשמי בגרמניה לציון 50 שנה לכינון היחסים בין המדינות. זהו ביקור גומלין לביקורו בכנסת של נשיא הבונדסטאג הגרמני, ד"ר נורברט לאהמרט, שבשיאו היו נאום של נשיא הבונדסטאג בכנסת וקונצרט מיוחד של התזמורת הפילהרמונית בטרקלין שאגאל בכנסת. הביקור צפוי לכלול בין השאר: נאום פומבי בפני חברי הבונדסטאג, פגישות עם נשיא גרמניה יואכים גאוק ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.



יושב ראש הכנסת והמשלחת הרשמית ייפגשו עם חברי אגודת הידידות ישראל וישתתף בטקס מיוחד ברציף 17 בברלין ממנו הובלו יהודי ברלין אל מותם במלחמת העולם השנייה. יתקיים שיח יוצא דופן בין יו"ר הכנסת  לצעירים גרמנים ועוד מגוון אירועים בשלושת ימי הביקור.



אדלשטיין נמנע מביקור בגרמניה במשך שנים רבות, אך כעת, בתפקיד רשמי, הוא מתעתד להגיע למדינה ואמר: "אין זה עבורי ביקור ככל הביקורים. כבן לניצולי שואה, גמלה בלבי ההחלטה שלא אפקוד את אדמת גרמניה אלא אם התפקיד יחייב", אמר אדלשטיין והוסיף: "עמידה על אדמת גרמניה בתפקיד הממלכתי הרשמי של יושב ראש הכנסת, ללא ספק תעביר בי צמרמורת. אבל, מאידך, אני חש שהגיע העת, 50 שנה לאחר שכוננו היחסים עם גרמניה, שאגם אני עצמי אתחיל לכונן את יחסיי עם גרמניה מחדש".

אדלשטיין יעמוד בראש משלחת של חמישה חברי כנסת, ח"כ נחמן שי (יו"ר אגודת הידידות הבינפרלמנטרית ישראל גרמניה), ח"כ טלי פלוסקוב, ח"כ יואל חסון וח"כ חמאד עמאר. עוד במשלחת הכנסת הרשמית: ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי שעמד בראש אגודת הידידות בכנסות קודמות ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ.