הכרעת בית המשפט בתיק הרצח של הנער מוחמד אבו חדיר שנשרף למוות עוררה זעם במערכת הפוליטית. ברשימה המשותפת הגיבו בחריפות היום (שני) על הכרעת הדין במשפטם של רוצחי אבו חדיר ובעיקר על ההחלטה לעכב את ההכרעה בעניינו של הנאשם המרכזי, יוסף חיים בן דוד, בשל חוות דעת פסיכיאטרית.



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "מוחמד אבו חדיר נרצח רק משום היותו ערבי וגם הפעם, כמו בפעמים רבות בעבר, כשהרוצחים הם יהודים רשויות אכיפת החוק המגוננות על הרוצחים". "פעם אסור לחשוף את שמם ופעם מסתבר שהם לוקים בנפשם. המדינה מעבירה מסר ברור של סלחנות והבנה כלפי טרור יהודי", אמר ח"כ עודה.



"נדרש חשבון נפש מעמיק"



חברו לסיעה ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף כי "ההחלטה לדחות את ההכרעה בעניין הנאשם העיקרי מקוממת. היא שולחת מסר סלחני לפושעים כי ניתן לנסות לחמוק מהדין. אין הדעת סובלת כי הנאשם העיקרי לא ישלם את המחיר על פשעיו באופן מידי. בציבור הפלסטיני אין מלכתחילה אמון במערכת המשפט הישראלית וההחלטה מהיום רק מזינה את חוסר המון".



ג'בארין הביע את תקוותו כי הנאשם יורשע והוסיף: "אני מקווה שהרשעתו של הנאשם העיקרי לא תאחר לבוא וכי בית המשפט לא ייתן יד לטיעוני סרק שכל מטרתם בנסיבות העניין היא לחפות על הפושע המנוול".



חבר נוסף ברשימה המשותפת, ח"כ דב חנין, קרא לנקוט באמצעים נגד ארגונים מסיתים ואמר כי "אסור שפרשת רצח אבו חדיר תסתיים בפסק דינו של בית המשפט הבוקר, בלי חשבון נפש מעמיק, בלי צעדים מעשיים נגד מנועי השנאה הגזענית כמו ארגון להב"ה ודומים להם. חבל שמאז הרצח לא נקטה הממשלה שום צעד אמיתי נגד קמפיין האלימות וההסתה שמייצר הימין הקיצוני".