פרשת ינון מגל: העיתונאית רחלי רוטנר פרסמה היום (שני) בעמוד הפייסבוק שלה קריאה לשר החינוך, נפתלי בנט, לפעול כדי למגר את ההסתה נגדה ונגד מתלוננות נוספות שחשפו את פרשת ההטרדות המיניות של ח"כ ינון מגל.



לדברי רוטנר, בניסיונותיה ליצור קשר עם השר נתקלה בסירוב ועל כן שלחה לו אי מייל, טרם פרישתו מהכנסת של ח"כ מגל. בפנייה לשר בנט כתבה רוטנר: "אני יודעת שעוברים עליך ימים לא פשוטים במפלגה. גם עליי. אני לא יודעת אם אתה יודע, אבל בימים האחרונים קיבלתי איומי אונס, קללות, הכפשות, מפיצים עליי שקרים מוחלטים, מספרים לבעלי שאני שוכבת מאחורי גבו עם כל העיר (ספוילר: אני לא). אלה אנשים שהרבה מהם תומכים של המחנה שלך, ושהמתקפה שלהם באה מתוך הרצון להיות סולידריים עם ינון, ועם המפלגה שלך".



רוטנר הצביעה על גל האלימות המילולית כתופעה והוסיפה: "זה לא חדש. בכל פעם שמישהי מתלוננת על הטרדה מינית של מישהו מפורסם, היא מוצפת בגל הכפשות כאלה. ולכן בנות תמיד פוחדות לדבר, ואם כבר הן מדברות – הן מסתתרות מאחורי השם א' או ב'. הבחורה השנייה, זו שנחשפה בשמה וסיפרה בקושי רב על נגיעות והצעות מגונות, נבהלה מהמתקפה וחזרה לארון, והסתירה בחזרה את שמה, וקל להבין למה".



 

אין לי הרבה מה להגיד יותר כי נאמר כבר הכול ואני כבר רוצה לחזור להיות רחלי של פוסטים מצחיקים ותמונות של שפנפנים שאנשים מת...

Posted by Racheli Rottner on Monday, November 30, 2015

"דבר אליהם, חנך אותם, רסן אותם, הנהג אותם"



במכתבה הבהירה רוטנר כי היא פונה לבנט מכוח היותו יו"ר המפלגה שבאפשרותו להשפיע על קהל תומכיו. "אז אני פונה אליך בתור מנהיג 'הבית היהודי' ובתור שר החינוך גם יחד, ומבקשת שתיקח אחריות על התומכים המתלהמים של המפלגה שלך. דבר אליהם, חנך אותם, רסן אותם, הנהג אותם. תגיד להם - 'אני יודע שאתם נסערים ושקשה לנו וימים לא פשוטים וכעס ותסכול, אבל אסור לנו להפוך את זה למסע נקמה בנשים שמתלוננות על הטרדה או על התנהגות לא נאותה של איש ציבור, כי לא זו המלחמה הנכונה. אלה לא הערכים של המגזר שלנו'", הוסיפה רוטנר.



בדבריה הצביעה רוטנר על הסכנה כי נשים יחששו להתלונן כאשר הן מסתכנות בקבלת איומים: "אתה צריך להבין שמעבר לסולידריות המפלגתית המובנת, יש פה סוגיה חשובה, של לאפשר מרחב בטוח לנשים לבוא ולהגיד 'הוא נגע בי, הוא אמר לי דברים', בלי לפחד שמאותו רגע הן יקבלו איומים מבריונים שמאמינים שהם משרתים בכך את המפלגה".



"כשר חינוך, התפקיד שלך זה לא רק תכניות למתמטיקה אלא גם לחנך לערכים ולמוסר של שיח ושל צדק. כאדם דתי ומנהיג מפלגה דתית, התפקיד שלך זה לא רק לדבר על קידוש ודבר תורה אלא גם להנהיג את התומכים שלך ברגעים שבהם הם הופכים לבריונים ולתוקפים.תנהיג אותם. הצעד הזה חשוב גם ל'בית היהודי' עצמו. זה הרגע להראות שגם כשאתם במקום של שבר, אתם צומחים ככאלה ששומרים על עמוד שדרה מוסרי, וזוכרים מה חשוב באמת", הוסיפה רוטנר.



בתגובה לפוסט רוטנר מלשכת בנט נמסר בתגובה: "העניין מצוי בבדיקה של רשויות החוקו על כן אין מקום לשום צורת התערבות".