ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשולי ועידת האקלים בפריז. 



בפתח הפגישה, אמר הנשיא פוטין, כי מאז פגישתם האחרונה במוסקבה חווה העולם אירועים דרמטיים רבים. בנוסף, הוא בירך את ראש הממשלה לקראת חג החנוכה הקרב, "שמסמל את ניצחון האור על החושך" ואמר כי הוא מקווה שגם בזירה הבינלאומית יקרה אותו דבר.

פגשית נתניהו ופוטין בפריז


עוד אמר פוטין, כי הוא מרוצה מהיחסים בין שתי המדינות ושיבח את נתניהו על כך שהמנגנון שהציע לתיאום בין חילות האוויר של שני הצבאות פועל ביעילות ומונע היתקלויות. הדברים באים בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי מטוסי קרב טורקיים והמתיחות הגוברת בין שתי המדינות. 



ראש הממשלה אמר כי "האירועים של הימים האחרונים מוכיחים את החשיבות של שיתוף הפעולה בינינו כדי למנוע תאונות לא הכרחיות וטרגדיות ואני מאמין שהצלחנו בכך".



"אני מקווה שישראל ורוסיה יוכלו לראות עין בעין בכל הנושאים האסטרטגיים, אבל אני רוצה להבטיח לך שביכולתנו לקיים תיאום ביבשה ובאוויר כדי שלא ייווצרו בעיות כמו אלה שנתקלנו בהן", הוסיף.



נתניהו הביע שביעות רצון מכך שהצבאות של ישראל ורוסיה תיאמו בזהירות את הפעילות בסוריה אחד עם השני וימשיכו לעשות זאת. "זאת ראיה לפתיחות ולהצלחה בין שתי המדינות וליחסים בינינו", אמר.



לדבריו, "אנחנו נמצאים בקרב גדול נגד האסלאם הקיצוני והטרור שהוא משתמש בו בפראיות וברבריות, וזאת עוד נקודת מפגש בין ישראל לרוסיה".