ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) ללחיצת היד שלו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ועידת האקלים בפריז. 



לדברי נתניהו, "חשוב שהעולם יראה שאנחנו מוכנים תמיד לדבר, אבל מצד שני אין לי שום אשליות לגבי אבו מאזן. אני שוחחתי על כך עם הנשיא אובמה, בשיחה שהייתה לנו תוך כדי הליכה במסדרונות כאן, ואמרתי לו שחלק מרכזי בטרור זה ההסתה, ואבו מאזן חייב להפסיק את ההסתה שלו ואת השקרים שהוא מפיץ לגבי המדיניות שלנו בהר הבית. הנשיא אובמה אמר לי שהוא מתכוון לשוחח עם אבו מאזן על כך שהוא מסכים איתי שהדבר הזה חייב להיפסק".



"מעבר לכך, בכנס הזה נפגשתי עם עשרות מנהיגים מרחבי העולם - עם הנשיא אובמה, עם ראש ממשלת הודו, מודי, עם מנהיגים מאפריקה, עם מנהיגים מאירופה, מרקל, קמרון, הזמנתי את הנסיך צא'רלס לירושלים - כל מנהיגי העולם למעשה. מעמדה של ישראל מאוד איתן. אנשים מחפשים את הקרבה איתנו", הוסיף ראש הממשלה. 


 

נפגשתי היום עם עשרות מנהיגים מרחבי העולם ואין אחד שלא דיבר איתי על שיתוף הפעולה עם ישראל. מעמדה של ישראל איתן, העולם מחפש את הקירבה איתנו, מפני שהעולם מבין שישראל היא כוח אזורי ועולמי גדול >>

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Monday, November 30, 2015

לדבריו, מנהיגי העולם מבינים שישראל היא כוח אזורי גדול וגם כוח עולמי גדול בטכנולוגיה, בסייבר. "אין אחד כמעט שלא דיבר איתי על כך, וגם מבינים שאנחנו יכולים לעזור במלחמה בטרור ובאסלאם הקיצוני. זה דבר חזק, זה דבר אמיתי, זה דבר שבא לידי ביטוי ברצון של מנהיגים רבים, מאוסטרליה ועד בכלל, לדבר עם ישראל, לשתף פעולה עם ישראל".



ראש הממשלה נפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. והשניים סיכמו על העמקת התיאום הצבאי בסוריה, זאת בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי מטוסים טורקיים. לאחר הפגישה אמר ראש הממשלה: "הייתה לי עכשיו שיחה חשובה מאוד עם הנשיא פוטין. סיכמנו להעמיק את התיאום בינינו כדי למנוע תקלות ולעשות את זה בהיקף רחב. אני חושב שכל אזרחי ישראל היום מבינים, לאור האירועים של הימים האחרונים בגבול טורקיה, מה החשיבות העצומה למדינת ישראל בנסיעה שלי למוסקבה ובקשרים הרצופים הללו עם נשיא רוסיה. מחר גם קצינים בכירים של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו כדי להמשיך את המדיניות הזו".



בפתח הפגישה ברך הנשיא הרוסי את נתניהו לרגל חג החנונכה הקרב וייחל ל:ניצחון האור על החושך" גם בזירה הבינלאומית.