ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע היום (שלישי) לוועידת הגליל בעכו, שעות ספורות לאחר ששב מוועידת האקלים בפריז, אמר כי "אנחנו פועלים מעת לעת בסוריה על מנת למנוע את הפיכתה של סוריה לחזית נגדנו ולמניעת העברת נשק במיוחד מסוריה ללבנון".

נתניהו התייחס לוועידת האקלים ממנה חזר, ואמר: "יש בפריז משהו שחוויתי ואני רוצה לעדכן אתכם. אקלים לא מכיר בגבולות, יש צורך בשימוש באנרגיה ובטכנולוגיה האנושית. כשאתה נפגש עם מאות מנהיגים מהעולם אני רוצה להגיד מה ראיתי. מתארים את ישראל כמדינה מבודדת ומוקעת. הייתה לי בעיה בוועידה של לוח זמנים. עשרות מנהיגים רצו לפגוש אותי ולדון  על חקלאות, כלכלה, סייבר ומנהיגים מאוסטרליה, יפן, הודו ועל מקום. יש לנו ויכוח על הפלסטינים. אבל רוב מדינות העולם רואות את ישראל לבעלת ברית".

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לחזון אותו הוא מבקש להוביל בנגב ובגליל ואמר כי הוא מבוסס על שני עקרונות, השקעה מאסיבית בתשתיות פיזיות ובמוקדי ידע: "תחבורה והעתקת 8-200 לדוגמא, כל זה לצד עידוד ממשלתי ליזמות עסקית. אנחנו רוצים להפוך את הגליל והנגב למרכז החדש של ישראל. אנחנו מדברים על השקעה מאסיבית של תחבורה, כבישים ורכבות שחלק גדול מזה נובע מהתנסות אישית. נתקעתי אינספור פעמים בוואדי עארה ובגליל.  הדברים האלה הביאו אותי כראש ממשלה לאמץ תכנית תחבורה ענקית של שר התחבורה".

שדה תעופה משלים לנתב״ג ברמת דוד

עוד אמר נתניהו יכ מדובר בצעד חשוב בביטול הפריפריה. כביש שיגיע עד רק קריית שמונה, עד נהריה וכבישי רוחב ביניהם. רכבת העמק לבית שאן ולעמק הירדן. שדה תעופה אלטרנטיבי בתמנע וגם ברמת דוד. אני בודק עם שר התיירות להוסיף את שדה התעופה במחניים. אני רוצה להפוך את הגליל למנוע תיירות בינלאומי. החלטנו על אוניברסיטה חדשה בגליל. אני לא זוכר אף פעם שזה לא עבר עם התנגדות. אנחנו נפתח אוניברסיטה בגליל.״
למרות שהודעת ראש הממשלה על הקמת שדה תעופה משלים לנתב״ג ברמת דוד, איננה מבוססת על החלטה מסודרת, אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, כי המועצה האזורית עמק יזרעאל מתנגדת להקמת השדה בעמק ותפעל למניעת ביצועו.