שר החוץ הבלגי, דידייה ריינדרס, ביטל הערב (שלישי) את ביקורו בישראל, שתוכנן להתקיים בשבוע הבא, לאחר שהבין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סרב לפגוש אותו כיוון שהיה מנציגי המדינות שהיו בעד סימון מוצרים מישראל המיוצרים בהתנחלויות.



מלשכתו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו לא ביטל פגישה מכיוון, שלא נקבעה בשל בעיות לו״ז". עוד נמסר כי "ישראל תמשיך לקיים קשרים ענפים עם מדינות האיחוד האירופי, ובמקביל מבצעת הערכה מחדש באשר לתפקיד מוסדות האיחוד בתהליך המדיני עם הפלסטינים".



ביטל את הביקור בישראל, דידייה ריינדרס. צילום: רויטרס



השר הבלגי הוא זה שעומד מאחורי מכתב פומבי עליו חתומים 16 שרי חוץ של מדינות באיחוד האירופי, שקראו, כאמור, להחרים מוצרים ישראלים מן ההתנחלויות. על המכתב, שהועבר לפדריקה מוגריני, המחזיקה בתיק החוץ של האיחוד , חתמו בין היתר גם שרי החוץ של המדינות צרפת, הולנד, ספרד, דנמרק ואיטליה.

כזכור, בעת ההודעה של האיחוד על סימון המוצרים, אמר ראש הממשלה נתניהו כי ההחלטה היא "צביעות ומוסר כפול ומתייחסת רק לישראל ולא ל-200 סכסוכים אחרים ברחבי העולם. האיחוד האירופי החליט לסמן רק את ישראל, ואיננו מוכנים לקבל את העובדה שאירופה מסמנת את הצד המותקף במעשי טרור". עוד אמר נתניהו כי "כלכלת ישראל חזקה ותעמוד בכך, מי שייפגעו יהיו דווקא הפלסטינים שעובדים במפעלים הישראליים. האיחוד האירופי צריך להתבייש", אמר נתניהו בהודעה החריפה.