ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לפרסם את תיעוד שיחותיו עם מקורביו, בעלי העיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון ועורכו הראשי עמוס רגב, כך קבע היום (רביעי) בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים.



השופט דוד מינץ קיבל את עתירתו של העיתונאי רביב דרוקר ואמר  בהחלטתו, כי "חוק חופש המידע נועד לאפשר את העמקת השיח הציבורי בהתבסס על מידע ונתונים המצויים בידי הרשות הציבורית". הוא אף הורה למשיבים לשאת בהוצאות המשפט בסכום של 5,000 שקל.



העתירה הוגשה לאחר שבתחילת השנה הגיש דרוקר, המשמש פרשן בערוץ 10, בקשה לממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה, לקבל את תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין נתניהו לשלדון אדלסון, בעליו של החינמון ישראל היום, ועמוס רגב, עורכו הראשי. הבקשה נדחתה, בטענה כי השניים "הם חברים אישיים של ראש הממשלה, ששיחותיו עמם הן שיחות פרטיות שאינן קשורות לעבודתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה".



בעתירה טען דרוקר, כי חשיפת תיעוד מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין בעלי העיתון ועורכו הראשי, תאפשר לציבור לבחון לאשורה את שאלת קיומה של זיקה בין ראש הממשלה לבין עיתון ישראל היום. המשיבים טענו כי יחסי אדם עם חברו נופלים לגדר "ענייניו הפרטיים" והבהירו כי במסגרת תיעוד שיחותיו של ראש הממשלה לא נעשית כל הבחנה בין שיחות פרטיות לבין שיחות שנעשו במסגרת עבודתו המיניסטריאלית.



בהחלטתו כתב השופט כי "כאשר מדובר באיש ציבור, כדוגמת ראש הממשלה, יתכן וגם מידע הנוגע למעגליו החברתיים חורג מגדר עניינים 'פרטיים'. הדברים אף מקבלים משנה תוקף במקרה זה הואיל וראש הממשלה גם מכהן כשר התקשורת והמידע המבוקש אודותיו הוא מועדי השיחות שהוא ניהל עם אנשי תקשורת מובהקים".



משרד ראש הממשלה מתכוון לערער על ההחלטה.